x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Piaţa electro-IT din România a crescut până la 1,1 miliarde de euro

Piaţa electro-IT din România a crescut până la 1,1 miliarde de euro

de Alexandru Radescu    |    14 Feb 2012   •   14:14
Piaţa electro-IT din România a crescut până la 1,1 miliarde de euro



Potrivit datelor Flanco, piata locala de retail electroIT a atins anul trecut o valoare de aproximativ 1,1 miliarde de euro, in usoara crestere fata de 2010. Pentru acest an, retailerul estimeaza ca piata de profil va atinge valoarea de 1,25 miliarde de euro. De asemenea, in 2012 cheltuielile pe cap de locuitor pentru produse electroIT ar putea creste cu 5-7%, in conditiile in care pentru 2011 se apreciaza o valorea de 60 de euro fata de un total de 165 de euro in tari precum Slovacia sau Ucraina.


Potrivit reprezentantilor companiei, Flanco a incheiat anul trecut cu afaceri de 110 milioane de euro, in crestere cu 37,5% fata de 2010 iar profitul operational a atins 3,5 milioane de euro. In ultimul trimestru al anului precedent s-au inregistrat cele mai bune rezultate, Flanco raportand pentru perioada octombrie-decembrie 2011 vanzari de 48,1 milioane de euro si o cota de piata medie de 13,5%.

"Evolutia Flanco se explica atat prin castigarea de cota de piata, cat si prin generarea de business nou, ca urmare a implementarii unor campanii de marketing atractive. De asemenea, extinderea suprafetei de vanzare pana la 41.500 metri patrati si plasarea noilor magazine in centre comerciale cu trafic mare au contribuit la dezvoltarea business-ului Flanco in 2011", a declarat azi, intr-o conferinta de presa, directorul de marketing, Violeta Luca.

Retailerul estimeaza pentru primul trimestru din acest an o crestere a afacerilor cu 40% fata de perioada similara din 2011, precum si atingerea unei cifre de afaceri de 140 de milioane de euro pentru intregul an 2012.


Potrivit datelor companiei, din totalul vanzarilor de anul trecut, 52% il reprezinta segmentul IT, 44% electronicele si 27% electrocasnicele. La electronice, vanzarile sunt dominate de televizoare, retailerul inregistrand in 2011 o dublare a unitatilor vandute, pe o piata estimata la 600.000 unitati. In ceea ce priveste vanzarile de tablete, Flanco estimeaza o dublare a pietei in acest an, pana la 50.000 unitati, cu mult sub estimarile Asus Romania sau Evolio.


Din estimarile Flanco, retailul online ar putea ajunge la 19% in 2012, in crestere de la 15% cat a fost anul trecut. Vanzarile online ale Flanco sunt sub 3% din cifra de afaceri din 2011.





×
Subiecte în articol: flanco piata electro-it