Vânzările la nivel global de PC-uri au scăzut cu 14% în primul trimestru al acestui an, cea mai mare scădere de când firma de cercetare IDC a început să monitorizeze acest domeniu, în 1994.
Potrivit IDC, la nivel global s-au vândut 76,3 milioane de PC-uri, în primul trimestru al acestui an, lucru ce arată succesul pe care tabletele îl au în detrimentul calculatoarelor clasice.
Potrivit analizei IDC, nici noua versiune de Windows nu a reuşit să revitalizeze această ramură.
O analiză similară realizată de firma de cercetare Gartner, arată o scădere de 11,2%.
Potrivt IDC, deşi criza economică ar fi principalul motiv pentru care companiile nu îşi reînoiesc PC-urile şi lipsa de atractivitate a sistemului de operare Windows 8 ar fi de vină.
"Din păcate se pare că lansarea Windows 8 nu numai că nu a revitalizat piaţa de PC-uri, dar a dus chiar la o încetinire a ei", a declarat vicepreşedintele IDC, Bob O'Donnell.
Windows 8 a fost dezvoltat să funcţioneze şi în sistem touch-screen, însă monitoarele necesare pentru utilizarea acestei tehnologii au dus la creşterea preţului PC-urilor. Astfel, preţul mai mare şi schimbările aduse de Windows 8 au făcut ca "PC-ul să fie o alternativă mai scumpă şi mai neatractivă a tabletelor", spune O'Donnell.
Potrivit IDC, în mod obişnuit companiile mari îşi schimbă PC-urile la fiecare trei ani. Din cauza crizei, însă, termenul s-a mărit la cinci ani.
Hewlett-Packard, cel mai mare producător de PC-uri, a avut parte de o scădere a vânzărilor de 24%, în primul trimestru al acestui an, faţă de anul trecut.
Lenovo, numărul doi pe piaţă, nu a raportat scăderi, dat fiind că beneficiază de piaţa chineză şi a altor ţări în curs de dezvoltare, unde există mulţi clienţi care acum achiziţionează primul lor PC, mai spune IDC.