Barcelona, Congresul 3GSM
Operatorii de telefonie cauta noi resurse pentru
a-si spori veniturile. Industria telecom continua politica de convergenta a serviciilor, dar in acelasi timp arata ca se teme de WiMAX.
Viitorul trebuie sa fie broadband pentru telefonia mobila, trecerea la HSPA fiind decisiva, pana in 2010, asteptandu-se sa se ajunga la o viteza de 40Mbs. Pentru ca toate ambitiile industriei pe calea convergentei serviciilor sunt legate de viteza, cooperare, standardizare. Astfel, industria telefoniei mobile se prezinta zilele acestea cu un nou slogan: "Any device, any service, anywhere". Cu alte cuvinte, serviciile mobile, cat mai multe, sa poata fi accesate pe orice dispozitiv, de oriunde. In viziunea presedintelui Ericsson, Carl Henric Svanberg, telecomunicatiile, media si internetul converg si confirma faptul ca au devenit o noua industrie.
ASPECTE. Ziua a doua a Congresului 3GSM de la Barcelona i-a adus la aceeasi masa pe presedintele GSM Asssociation, Rob Conway, pe CEO Vodafone, Arun Sarin, si pe CEO Orange, Sandjiv Ahuja. Doua au fost aspectele subliniate de vorbitori: cresterea veniturilor pentru operatorii de telefonie mobila si competitia cu WiMAX. Printre noile proiecte, un serviciu global de transfer de bani, prin intermediul retelelor operatorilor, utilizatorii putand plati taxa unui SMS, mult mai putin decat in cazul transferului bancar clasic. De asemenea, au facut referire si la entertainment (19 miliarde de dolari in 2006), plati cu mobilul (Over the Air) sau publicitatea pe mobil.
COMPETITIE.Vorbitorii au reluat si tema platformei comune de messenger pe mobil. Daca anul trecut a fost anuntata si Romania pe lista tarilor care ar fi trebuit sa beneficieze de aceasta platforma in 2006, de data aceasta s-a facut referire doar la Spania, Italia, Germania, Marea Britanie, Franta.
Legat de competitia cu WiMAX, presedintele GSMA a tinut sa aminteasca de faptul ca prin upgrade la HSPA, costurile ar fi de 5-10 ori mai ieftine decat in cazul serviciilor prin WiMAX. Iar daca Sarin a vorbit despre strategiile de achizitii pe piete emergente, standardizare si rapiditate in luarea deciziilor pe aceasta piata, Ahuja a spus ca urmatoarele 18 luni pot fi decisive, utilizatorii fiind cei care stabilesc "succesul industriei noastre".
AFP PHOTO/MEDIAFAX
SLOGAN. Industria telefoniei mobile are un nou moto: "Orice
dispozitiv, orice serviciu, oriunde"Citește pe Antena3.ro