x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Anchete Primăria lui Nicușor a dat 11 milioane € pe „supervizare” și „asistență tehnică”

Primăria lui Nicușor a dat 11 milioane € pe „supervizare” și „asistență tehnică”

de Ion Alexandru    |    13 Mai 2024   •   07:00
Primăria lui  Nicușor a dat  11 milioane €  pe „supervizare”  și „asistență  tehnică”

Primăria condusă de Nicușor Dan debutează în campania electorală cu scoaterea la licitație a unui contract de 2,26 de milioane de lei, bani cu care să achiziționeze servicii de supervizare și de dirigenție de șantier pentru refacerea liniilor de tramvai pe cele mai circulate artere din București. Este vorba despre Bulevardul Pache Protopopescu și strada Traian, despre Bulevardul Ferdinand I și despre strada Dristorului. Durata contractului este de… 198 de luni, din care 6 luni pentru realizarea proiectului tehnic, un an pentru execuția lucrărilor și 15 ani pentru garanția lucrărilor. Contractul urmează să fie atribuit pe 6 iunie, cu trei zile înainte de alegerile locale din 9 iunie 2024.

La finalul lunii aprilie, Primăria Capitalei, condusă de Nicușor Dan, a mai scos la „mezat” un contract, cu care să debuteze campania electorală aferentă alegerilor locale din iunie. Potrivit unui anunț publicat, la data de 29 aprilie, pe SEAP (Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice), Municipalitatea vrea să contracteze servicii de supervizare și de dirigenție de șantier pentru obiectivul de investiții denumit „reabilitarea sistemului rutier”.

Concret, sunt vizate trei obiective. Obiectivul 2 se referă la reabilitarea sistemului rutier pe Bulevardul Pache Protopopescu și pe strada Traian, Obiectivul 13 se referă la reabilitarea sistemului rutier pe Bulevardul Ferdinand I, între Șoseaua Mihai Bravu și strada Traian, iar Obiectivul 15 se referă la reabilitarea sistemului rutier pe Strada Dristorului, între Bulevardul Camil Ressu și strada Baba Novac.

Valoarea estimată a serviciilor de supervizare și dirigenție de șantier se ridică la 1.898.060,12 lei fără TVA, respectiv la 2.258.691,5 lei cu TVA inclusă (460.957,5 euro).

Ofertele se deschid cu trei zile înainte de alegeri

Din anunțul de participare citat, rezultă că durata prestării serviciilor este de… 198 de luni, calculată de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor, durată împărțită, la rândul ei, în trei segmente. Astfel, perioada de realizare a proiectului tehnic este de șase luni, perioada de execuție a lucrărilor este de 12 luni, iar perioada de garanție a lucrărilor și notificarea eventualelor defecte este de 180 de luni, adică de 15 ani.

În vederea atribuirii contractului de supervizare și dirigenție de șantier, Primăria Municipiului București organizează o licitație deschisă, impunând drept criteriu de atribuire cel mai bun raport calitate-preț. În acest sens, 40 la sută din evaluare este prețul, 20 la sută din evaluare constă în experiența experților-cheie, iar 40 la sută din evaluare reprezintă „metodologia privind prestarea serviciilor”, mai exact „se va lua în calcul demonstrarea de către ofertant a unei metodologii adecvate de implementare a contractului, precum și a planificării adecvate a resurselor umane și a activităților”.

Conform documentației de licitație, principala persoană responsabilă de derularea acestui contract, din partea autorității contractante, este chiar primarul general al Capitalei, Nicușor Dan. Ofertele urmează să fie deschise în data de 6 iunie 2024, cu trei zile înainte de scrutinul alegerilor locale.

6 luni - proiectarea, un an - lucrările și 15 ani - garanția

În caietul de sarcini, care stă la baza acestei achiziții, se precizează faptul că, „pentru o bună desfășurare a lucrărilor de execuție, este necesară asigurarea serviciilor de consultanță și de dirigenție de șantier, prin care se va asigura o administrare eficientă a activităților, prin urmărirea execuției lucrărilor și a comportării construcției în perioada de garanție, precum și implementarea la timp a lucrărilor, utilizând, în acest scop, în mod eficient, toate resursele necesare financiare, logistice și umane”.

Primăria Capitalei susține, de asemenea, că beneficiul acestui proiect este „reintroducerea transportului public cu tramvaiul într-o manieră modernă”, prin „facilitarea unei schimbări în mobilitatea urbană, printr-o tranziție în masă înspre transportul public și modurile de mobilitate activă”.

Din aceeași documentație, mai aflăm că, în ceea ce privește Obiectivul 2, va fi reabilitată infrastructura de tramvai aferentă liniei 55, străbătând arterele Bulevardul Corneliu Coposu, Calea Călărași, strada Traian, Bulevardul Pache Protopopescu, Șoseaua Iancului și Șoseaua Pantelimon. În ceea ce privește Obiectivele 13 și 15, contractul vizează modernizarea rețelei de mijloace de transport în comun, realizarea și extinderea infrastructurii liniilor de tramvai și îmbunătățirea sistemului de management al traficului. Documentația precizează, totodată, că urmează să fie executate lucrări inclusiv pentru reconstruirea peroanelor.

Ce afaceri mai sunt pe „țeavă”

De la începutul acestui an, Primăria Municipiului București a scos la licitație nu mai puțin de opt astfel de contracte de consultanță și asistență tehnică, pentru care a fost alocat un buget total estimat la nu mai puțin de 57.030.033,4 lei cu TVA inclusă (11.638.872,3 euro).

Astfel, la data de 4 ianuarie 2024, municipalitatea a anunțat că vrea să contracteze servicii de dirigenție de șantier pentru modernizarea magistralelor de termoficare aparținând S.A.C.E.T. București. Bugetul alocat este 3.084.795 de lei cu TVA (629.550 de euro). Apoi, la 31 ianuarie 2024, aceeași instituție a mai scos la „mezat” un contract în valoare de 562.191,7 lei cu TVA (114.733 de euro), pentru servicii de consultanță pentru elaborarea strategiei de management integrat al deșeurilor în municipiul București. De asemenea, la data de 21 februarie 2024, primăria lui Nicușor Dan a anunțat că vrea să contracteze un studiu de calitate a aerului, la care se adaugă asistență tehnică pentru realizarea Planului Integrat de Calitate a Aerului și a Planului de Menținere a Calității Aerului în municipiul București.

Mai departe, la data de 6 martie 2024, instituția în cauză a anunțat că vrea să contracteze consultanță pentru „analiza fundamentării tarifului de monitorizare postînchidere a celulelor C1 - C5” din incinta rampei de depozitare a deșeurilor din zona Giulești-Sârbi. Valoarea contractului este estimată la 410.000 de lei cu TVA (83.673,59 de euro).

La data de 20 martie 2024, Primăria Capitalei a mai făcut cunoscut faptul că intenționează să contracteze servicii de elaborare a documentației tehnico-economice, studiu de fezabilitate, pentru asigurarea infrastructurii pentru transportul verde - puncte de încărcare a vehiculelor electrice. Valoarea estimată - 520.982 de lei cu tot cu TVA (106.322,9 euro).

În 29 martie a mai fost scos la licitație un contract de 1.159.682,4 lei cu TVA (236.669,9 euro) care vizează asistența tehnică pentru managementul și implementarea lucrărilor din cadrul proiectului „Realizarea rețelelor de alimentare cu apă, canalizare și iluminat public a drumurilor aferente ansamblului de locuințe Henri Coandă”. Un alt lot al acestui contract, în valoare de 46.085.465,8 lei cu TVA (9.405.197,1 euro) a fost scos la licitație în data de 25 aprilie 2024. Ofertele urmează să fie deschise pe 10 iunie 2024, a doua zi după alegeri.

››› Vezi galeria foto ‹‹‹

×