Bolizii atăt de aşteptaţi in ultimele săptămăni in Bucureşti şi-au pornit ieri motoarele, in deschiderea competiţiei auto Bucharest Challenge 2007. Caii putere şi pneurile incinse au făcut insă deliciul unui număr redus de spectatori. Primul incident serios pe circuitul din jurul Palatului Parlamentului s-a lăsat cu o maşină distrusă, dar fără ca pilotul să fie grav rănit.
Bolizii atăt de aşteptaţi in ultimele săptămăni la Bucureşti şi-au pornit motoarele ieri, in deschiderea competiţiei auto Bucharest Challenge 2007. Caii putere şi pneurile incinse au făcut insă deliciul unui număr redus de spectatori.
Vremea nu tocmai imbietoare nu a favorizat inceputul mediatizatului eveniment de la Palatul Parlamentului. Nici miza curselor, nu foarte mare, nu a atras prea mulţi oameni: ieri s-au făcut doar antrenamente şi două şedinţe de calificări. Pe circuit au trecut, pe rănd, bolizii ce participă la competiţia de Formula 3 britanică, Daciile Logan care concurează in cupa dedicată doar lor şi spectaculoasele maşini ce se vor intrece in cadrul Campionatului European FIA GT 3.
TURUL TRIBUNELOR. Fără acreditare de presă, folosind doar un permis de acces obişnuit, am luat la rănd tribunele şi boxele echipelor. In Piaţa Constituţiei, zeci de tiruri au fost transformate in adevărate centre de comandă pentru staff-urile care lucrează cu piloţii şi au grijă de bunul mers al maşinilor din cursă. La intrare, ca in orice loc unde se adună motoare puternice, căteva domnişoare cu picioare lungi veghează la primirea spectatorilor, a reprezentanţilor presei, dar mai ales a VIP-urilor. Cum nu au avut insă prea mult de muncă ieri, tinerele s-au lăsat atrase in capcana unei discuţii despre ochelari de soare şi loţiuni de bronzat... In rest, oameni cu ecusoane la tot pasul, de la agenţi de pază pănă la manageri de echipă sau chiar piloţi. Reprezentanţii organizatorilor sunt amabili şi dispuşi să te ajute, dar nu sunt prea bine informaţi. Poate că fiind prima zi n-au apucat să se acomodeze prea bine cu locurile..., dar pănă duminică mai e timp.
VEDETE. Printre prelate şi panouri e o adunare multinaţională de impătimiţi ai motoarelor: sunt specialiştii care fac şi desfac tot ce ţine de partea tehnică a bolizilor. Obiectele muncii lor stau inşirate ca la un showroom de lux: variantele de top de la Ferrari, Lamborghini, Porsche, Jaguar, Aston Martin, Maserati, şi lista poate continua.
Cea mai mare inghesuială e pe la gardurile care inconjoară tot perimetrul rezervat posesorilor de bilete. Curioşi care nu au vrut sau nu au putut să scoată bani din buzunar pentru a asista la curse, dar care incearcă să facă o poză cu telefonul de la distanţă: spre nefericirea lor, organizatorii au decis să acopere gardurile cu prelate prin care nu se vede nimic, iar agenţii de pază veghează permanent să nu apară nici o breşă. Insă nu au putut să ingrădească huruitul motoarelor de sute de cai putere şi nici mirosul pneurilor incinse.
"SPECTACOL". In tribunele din faţa Palatului Parlamentului, lumea cască la antrenamentele din Cupa Dacia Logan. Un incendiu izbucnit la un apartament de pe Bulevardul Unirii atrage atenţia spectatorilor, ba chiar şi a comentatorului cursei, care se roagă ca pompierii să ajungă mai repede... salvatorii sting in cele din urmă flăcările şi privirile tuturor se intorc la pistă: in curănd işi pornesc motoarele maşinile de Formula 3, spectaculoase prin asemănarea cu bolizii de Formula 1.
PRIMA ZI, PRIMUL ACCIDENT! Nici concurenţii nu au fost lipsiţi de evenimente mai puţin plăcute. Este şi cazul pilotului Walter Grubnerller, reprezentant al echipei Mercedes, care participă in cadrul competiţiei de Formula 3. La o curbă strănsă, maşina acestuia, Dallara S307 Mercedes HWA, a ieşit in decor izbindu-se de parapet şi a fost distrusă. Pilotul s-a ales doar cu mici zgărieturi, fiind totuşi transportat la spital. Şi ţara noastră va avea reprezentanţi in week-end-ul automobilistic. Claudiu David şi Mihai Marinescu vor alerga pe un Dodge Viper 580 de cai putere, iar băieţii de la Cassa Loco vor incerca să dea lovitura in Cupa Dacia Logan.
Thomas Biagi, sponsorizat de PC
Thomas Biagi, liderul actual al Campionatului FIA GT, va purta pe circuitul de la Bucureşti insemnele PC, sponsorul pilotului italian in cursa organizată in Capitală. El a făcut cunoştinţă cu realităţile Romăniei in noiembrie anul trecut, cănd a fost prezentat modelul Maserati, ca avanpremieră la competiţia din aceste zile. In cadrul conferinţei de presă de ieri, pilotul italian a mulţumit sponsorului, apreciind politica moderată de centru a acestei formaţiuni politice. Ţin să mulţumesc Partidului Conservator pentru sprijinul acordat. Sunt incăntat de Romănia şi de oamenii de aici", a declarat Biagi, vizibil bucuros de revenirea in ţara noastră.