Editia de colectie "Masinile romanilor" a starnit la editia de luni a "Serilor Capsa" discutii pasionate. Invitati de marca din lumea atat de diversa a automobilului au sustinut puncte de vedereincitante moderate de Dan Constantin.
DEZBATERE
Editia de colectie "Masinile romanilor" a starnit la editia de luni a "Serilor Capsa" discutii pasionate. Invitati de marca din lumea atat de diversa a automobilului au sustinut puncte de vedereincitante moderate de Dan Constantin.
Cea mai proaspata dezbatere organizata de Jurnalul National la
Casa Capsa a avut ca tema "Masinile romanilor". Invitatii, reprezentanti ai unor marci de calitate si indragite de romani, dar si din zone conexe domeniului automobilismului, au dezbatut in fel si chip pasionantul subiect.
ORIGINALITATE. Sufletul serii a fost maestrul Johnny Raducanu, care a povestit cu umor savuros aventuri din tinerete legate de experientele lui cu masini si alte personaje conexe specifice epocii de aur. Harul lui de povestitor poate tot atat de mare pe cat cel de muzician a facut ca o seara ploioasa de toamna sa se transforme
intr-un spectacol in toata regula. De la reprezentantii Politiei Capitalei pana la sobrul si impunatorul domn Niculescu, presedintele ACR, toata lumea a ras cu lacrimi sau macar a zambit. Printre rasete s-au spus evident si lucruri serioase legate de universul automobilistic.
PARTICIPANTI. Domnul Constantin Niculescu, presedintele ACR, si-a adus aminte ca a participat in Germania la teste de rezistenta a masinilor, un procedeu dramatic pentru orice spectator iubitor de masini care asista la zdrobirea bijuteriilor pe patru roti pentru a li se acorda un numar de stele care le exprima rezistenta.
|
NOSTALGIE. Alfa Romeo: farmecul mereu actual al unei marci de calitate. Pasiunea pentru automobil are radacini vechi |
Johnny Raducanu a vorbit despre arta sofatului la noi si pretutindeni. Maestrul s-a aratat destul de nemultumit de maniera de a conduce a romanilor, dar si de manierele lor la volan, profund convins ca, prin cultura, se pot rezolva si problemele care tin de acest aspect al existentei noastre cotidiene.
Original si pasionat posesor al unei masini Volkswagen pe care a "cazat-o" undeva la tara, maestrul ne-a declarat: "Am dus-o la pascut". Fraza deloc surprinzatoare, ba chiar in ton cu rezultatele sondajului CURS, conform carora posesorii de automobile isi investesc afectiv vehiculele.
Psihologul Sandu Cristea, de la Uniunea Transportatorilor Romani, s-a referit la avatarurile romanului care trece de la volanul unui automobil pe trotuar si inapoi si la modul in care, in aceasta pendulare, de fiecare data, in noua ipostaza, el priveste cu superioritate la partenerii de trafic aflati in ipostaza opusa. Un fel de reinterpretare in varianta urbana a proverbului: "Satulul nu-i crede celui flamand".
Sociologul Septimiu Chelcea a vorbit despre modul in care masina genereaza reprezentari puternice in mentalul social, devenind un reper important si evoluand spre ipostaza de personaj/personalitate pentru romanul de la cea mai frageda varsta.
Herbert Stein, un alt reputat invitat, presedintele AutoItalia, a afirmat ca ideea conform careia masina nemteasca prezinta atributele necontestabile ale fiabilitatii si longevitatii in timp, spre deosebire de concurenta ei italieneasca, care se remarca mai ales prin design, pier-zand insa la capitolul performantei mecanice, tine de o mentalitate de mult depasita pe piata internationala a marcilor de automobile.
PERSONALIZARE. Gabriel Moisescu, liderul nonconformist de la Pit Stop Tuning, una dintre firmele din Romania pe nisa ei, a venit cu perspectiva celor care tin sa-si afirme originalitatea si nevoia de a perfectiona si personaliza o marca deja existenta. In firma sa se lucreaza in exclusivitate cu piese si produse de provenienta straina, avand in vedere ca originalii care recurg la serviciile sale sunt, in majoritate, posesorii unor vehicule de marca straina. Cum creativitatea si originalitatea au un limbaj sau cel putin o sursa comuna, intre tanarul Moisescu si la fel de tanarul maestru Raducanu s-a infiripat un dialog impregnat de o evidenta simpatie spontana. Desi caracterizate de catre unii participanti drept "nefiresti", s-a apreciat ca masinile care ies din "laboratorul" domnului Moisescu, reinterpretate prin practica tuningului, se apropie oarecum de arta. O arta ce-i drept costisitoare si care-i alatura, privita din aceasta perspectiva, pe pasionatii de tuning de categoria la fel de excentrica a colectionarilor de arta impatimiti.
SIGURANTA. Din partea Brigazii de Politie Rutiera Bucuresti au participat domnul Stroescu si domnul Motoc, ale caror interventii au adus, firesc, o nota de sobrietate discutiei. Totusi, distinsii invitati s-au integrat atmosferei degajate, gustand si, in egala masura, fiind in asentimentul parerilor maestrului Johnny Raducanu. Prin reactiile lor spontane, au daramat stereotipul cu politistul roman rigid.
|
EVOLUTIE
"Sondajul ilustreaza schimbarea de perceptie a imaginii marcii noastre, survenita o data cu lansarea modelului Logan. Acest fapt se datoreaza evolutiei Dacia, remarcata de publicul din Romania"
Silviu Sepciu, Dacia - Directia Comunicare
INTERPRETARE
"Tuningul este o forma de personalizare.
Este stiut ca fiecare
isi alege masina in functie de caracter si personalitate; tuningul subliniaza acest aspect: personalitate"
Gabriel Moisescu, Pit StopTuning
EDUCATIE
"Sunt convins ca si conducatorii din Romania vor avea conditii mai bune, doar ca asta se va intampla intr-o perioada de timp mai indepartata. Este necesara o educatie rutiera activa"
comisar-sef Nicolae Motoc, sef Brigada Politie
Rutiera Bucuresti
|