x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Interviuri Mirela Albu, director general al Antenei 2, despre aniversarea celor şase ani ai postului: “Suntem din ce în ce mai buni !”

Mirela Albu, director general al Antenei 2, despre aniversarea celor şase ani ai postului: “Suntem din ce în ce mai buni !”

de cristina stamatescu    |    08 Apr 2013   •   16:04
Mirela Albu, director general al Antenei 2, despre aniversarea celor şase ani ai postului: “Suntem din ce în ce mai buni !”
Antena 2 împlineşte pe 9 aprilie, şase ani. Aţi participat la crearea acestui post încă din prima zi, alături de Mihai Gâdea. Care sunt cele mai emoţionante şi importante evenimente pe care le-aţi trăit de-a lungul acestei perioade?

Ştiu că sunt doar şase ani, dar par o viaţă de om... Pe aici, în şase ani, au trecut atât de multe persoane care au împărtăşit alături de noi bucurii, tristeţi, poveşti de viaţă. Suntem mai mult decât un post de televiziune, suntem prietenii celor care vor să fie cunoscuţi de publicul larg, aşa cum sunt ei de fapt. Alegeam zilele trecute, alături de echipele emisiunilor, cele mai bune momente pentru a le monta în best-of pentru ziua de 9 aprilie... Din redacţie, răzbăteau din când în când remarci ale redactorilor şi producătorilor “mai ţineţi minte când?”, ”Doamne, erau prima oară la tv” – retrăiam cu toţii momentele acelea emoţionante când, la Brancu, au venit să-şi povestească iubirea doamna Zina Dumitrescu şi soţul dumneaei, când Morar reuşea să-i reunească pentru prima dată după mulţi ani pe cei de la Valahia, când imaginea cu un politician prezent la Antena 2 dansând precum Michael Jackson a făcut înconjurul lumii sau când Mihaela Rădulescu a fost surprinsă de fiul ei,  de doar 4 ani, care i-a înmânat un premiu la Confidenţial! De Florentina (Fântanaru, n. red.), îmi amintesc că avea obrajii încleştaţi, pentru că nonconformistul Claudiu Bleonţ ne-a oferit mai mult decât ne doream să vedem... şi anume culoarea boxerilor săi (râde). Şi toate astea într-o perioadă în care lumea showbiz-ului autohton nu era atât de exhibiţionistă ca azi. Acum când îmi dau seama câte amintiri frumoase am despre această televiziune conştientizez că sunt un om fericit... uite, am ce povesti nepoţilor! (râde)

Cum veţi sărbători împlinirea celor şase ani? Înţeleg că "ostilităţile" se vor desfăşura sub genericul "aŞA SE face show".

Nimeni nu se bate cu nimeni, deci departe de noi termenul de ostilitate (râde). Din contra, suntem coechipieri cu telespectatorii cărora le vom arăta printr-un mega maraton de show-uri cum se face show la Antena 2: aŞA SE face show! Şase show-uri mari reunite într-o sărbatoare de ediţii speciale şi producţii eveniment. Vom avea o mulţime de invitaţi alături de care ne vom distra, care ne vor serba şi care vor face lucruri inedite în platourile emisiunilor: duete imposibile, reîntâlniri la care nu mai spera nimeni să se poată realiza, dosare secrete ale showbiz-ului românesc. Bonus: vedetele Antena 2 nu vor fi doar gazde, ci şi protagonişti în nişte momente la care nu vă aşteptaţi!

Într-o vreme eraţi si voice-over, făceaţi şi montaj când era nevoie, lucraţi şi la grafica unor emisiuni, vă ocupaţi şi de decoruri, asta în timp ce eraţi, evident, şi director general al postului. Şi acum programul la serviciu arată la fel?

Mi-ar fi plăcut să fiu medic. Mi-am descoperit târziu această vocaţie, când deja eram contaminată de microbul artei. Dar cred că am determinarea unui chirurg. Am un respect imens pentru cei care salvează vieţi. Când intru într-un platou sau când mă gândesc la o producţie nouă nu am niciun fel de limite: câteodată îi înnebunesc pe cei din jur cu dorinţa mea de a ieşi rezultatul final dorit de mine, ştiu că se poate! Mă încarcă atât de tare faptul că va ieşi o producţie “curată”, încât chiar dacă dorm 3-4 ore pe noapte, reuşesc să-mi împart timpul între şedinte, texte scrise, pus voci, decorat studio ediţii speciale, şedinţe de sumar, bugete emisiuni, grile. E frumoasă tare meseria asta şi dacă ai norocul să ai libertatea de a o face, aşa cum am eu acum, nu pot decât să fiu recunoscătoare. Culmea, sunt recunoscătoare că stau 12 -13 ore la serviciu (râde). Dar ştiţi, există un timp al creaţiei, care e nelimitat, şi atunci numărul ăsta de ore  chiar pare derizoriu.

V-a plăcut dintotdeauna să fiţi în spatele camerelor? Nu vă e dor să apăreţi pe sticlă?

Când am început meseria asta tot ce îmi doream era să-i fac pe oamenii de acasă, din faţa televizoarelor, să iubească ce iubeam eu. Şi am privit televiziunea ca pe un instrument prin care puteam face acest lucru: da, poate m-am folosit de ea să ajung la public, iar ea s-a folosit de mine captându-mi toată viaţa.  Nu mi-am dorit să apar la tv ca să mă ştie lumea, cum e moda acum... Şi asta caut şi am căutat la toţi cei pe care i-am adus în echipa Antenei 2. Încă de la început, cu Mihai Gâdea, ne-am dorit să luăm nume noi, pe care să le formăm ca brand de televiziune A2. Şi ne-a reuşit zic eu, am făcut echipă bună.

Media trece printr-o perioadă extrem de dificilă în ultimii ani. Cum se descurcă Antena 2 în condiţiile actuale?

Antena 2 are un obiectiv clar: să rămână un punct de reper pentru cei care vor să afle informaţii despre lumea mondenă şi cea artistică direct de la sursă, nealterată de nimeni şi nimic: scenarii sau interese. Apoi, nu numai media este în criză financiară, să fim serioşi, traversăm cu toţii o perioadă dificilă, aşa că aplicarea regulilor de “gospodărire proprie” şi în zona de business cred că este foarte importantă: de pomană ai cele mai bune şi mirobolante ingrediente, dacă nu ştii cum să faci o mâncare gustoasă din... ce ai în frigider. Acum este perioada în care pentru noi, ca televiziune de nişă, importantă e poziţionarea şi tonul abordării a ceea ce susţinem şi credem cu tărie în producţiile noastre.

Emisiunile de bază ale postului pe care-l conduceţi sunt şi cele realizate de vedetele care au venit de la început sau în decursul primului an la Antena 2. În condiţiile în care publicul românesc este dificil şi doreşte mereu show-uri noi, cum explicaţi longevitatea unor show-uri precum "Agentul VIP", "Răi da' buni" sau "Conferinţa de presă”, devenite deja reper în peisajul tv actual.

Am spus mereu că publicul din România este pretenţios pentru că nu are alte alternative de divertisment, însă, în egală măsură, este şi unul care te determină pe tine, om de televiziune, să fii mai competitv, te pune mereu în stare de creaţie, de autodepăşire, de găsire a noi şi noi subiecte. Spre deosebire de restul televiziunilor, Antena 2 a avut o comunicare cu telespectatorii încă din prima zi, fiind live atâtea ore zilnic. Şi practic formatele noastre au crescut în lumina celor dorite de cei de acasă, şi poate de aceea le plac atât de mult: sunt croite pe măsura lor.

Cum v-au afectat audienţa şicanele făcute de RCS - RDS?


Îmi plac familiile mari, care se sprijină la bine, dar mai ales la rău. E acea energie care îi ţine pe toţi laolaltă şi care în pofida a tot ce se întâmplă rău ei ştiu că se pot baza unul pe celălalt orice ar fi. Cam aşa a fost atunci... Un întreg trust de presă, al nostru, dezbătea problema noastră. Le-am mulţumit de câte ori am avut ocazia şi o voi face mereu colegilor noştri de la Antena 1, Antena 3, Radio Zu, vouă din presa scrisă, tuturor celor care le reaminteau telespectatorilor că doar am devenit puţin... invizibili pentru ei,  dar noi existăm şi emitem. 2012 a fost un an dificil în construcţia pe care am consolidat-o începând cu 2007, prin prisma acelui război al distribuţiei care ne-a azvârlit la un moment dat la începuturile noastre ca post tv la capitolul cifre, aşa că am fost nevoiţi să învăţăm să “mergem”, să “vorbim” din nou, deşi făcusem primii paşi în urmă cu 5 ani. O lecţie dură de viaţă care ne-a demonstrat însă, că dacă am putut face performanţă prima oară, o putem repeta, dacă ne utilizăm resursele, voinţa şi dorinţa de a fi acei formatori de opinie care reuşiseră să se impună şi să conteze în peisajul media. Astfel am reuşit să ne recâştigăm poziţia în topul televiziunilor: în prime time, Antena 2 ocupă locul 10 în top all channels, în perioada ianuarie-martie 2013 (18-49 U). În primul trimestru din 2012, Antena 2 ocupa locul 16 în prime time în top televiziuni (18-49 U).

Se spune că Antena 2 are una dintre cele mai unite echipe din peisajul televiziunilor autohtone. Care este secretul?

Mă bucur să aud asta. Am oameni de producţie extraordinari cu care mă mândresc şi care,  alături de vedetele postului sunt armele secrete ale Antenei 2 în lupta cu audienţa (râde). Sunt mulţi cei care au crescut aici, au învăţat meserie, în timp au mai venit unii, au plecat alţii, ca-n viaţă, pierzi ceva, câştigi altceva... nu mi-a părut niciodată rău că am dat mai departe. Pay it forward, nu? E aşa de important să ştii să dăruieşti din experienţa ta... şi să nu faci asta neapărat pentru că eşti obligat de o fişă de post.
Reţeta cred că poate fi rezumată în două cuvinte, comunicarea şi încrederea.

Se spune că, la aniversare, este bine să-ţi pui o dorinţă, pentru că se va împlini. Ce vă doriţi pentru Antena 2?


Am un obicei: de fiecare dată când facem cifre, cum spunem noi, dau producătorilor şi realizatorilor un mail şi am acelaşi text : “Suntem din ce în ce mai buni!” Îmi doresc să le dau astfel de mailuri în fiecare zi. Restul e doar viaţa noastră pur şi simplu, live, ca la Antena 2.


×