x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special N-avem străzi, dar avem curse

N-avem străzi, dar avem curse

de Mara Raducanu    |    25 Apr 2007   •   00:00

In jurul Palatului Parlamentului e forfotă mare. Sub atenta coordonare a Primăriei Generale se asfaltează, se modifică semafoare, se montează tribune şi se scot copaci. Motivul psihozei? Romania va găzdui etapa de FIA GT "Vodafone Bucharest Challenge 2007", cand nume grele din pilotajul mondial işi vor ambala motoarele pe veşnic reparatele şi reabilitatele şosele bucureştene.

Christian Silva/JURNALUL NAŢIONAL
SPECTACOL. Soseaua din jurul Parlamentului "arde" in asteptarea bolizilor F 3
Ora 16:30. Casa Poporului. Pardon, scuzaţi, Palatul Parlamentului. Locul unde, nu peste foarte mult timp, tot bucureşteanul va deveni pilot (cel puţin teoretic!). Insă nu de Formula 1, aşa cum ne-am obişnuit de la televizor, ci de Formula 3.

Nemţii ne-au ales pe noi să găzduim etapa de FIA GT, "Vodafone Bucharest Challenge 2007", ce se va desfăşura in perioada 18-20 mai, cand nume grele din pilotajul mondial vor călca pămantul romanesc. Ţinand cont de "cursele" politice existente in acest moment in ţara noastră, un concurs de Formula 3 este exact ce ne trebuie! In jurul Palatului - imagine de şantier. Iar dacă treci prin zonă din an in Paşte s-ar putea să ai de-a dreptul un şoc. Se amenajează tribune, s-au ridicat ziduri de beton, in jur stivă de materiale de construcţii, iar copacii de pe marginea drumului sunt sublimi, dar lipsesc cu desăvarşire... S-or fi scos, să nu facă prea multă umbră nemţilor! Că deh, aşa-i romanul sufletist! La nevoie am fi dăramat chiar şi Casa Poporului!

GATA DE CURSE! Forfota a inceput incă de săptămana trecută, cand germanii de la Bucharest Ring şi GP Masters (firmele care au incheiat un contract cu Primăria Capitalei) au venit la Bucureşti cu toate ale lor. Cu tribune, cu ziduri de beton, materiale de construcţii şi, culmea, chiar şi cu vreo 30 de muncitori (probabil ştiu ei ce ştiu!). Zidurile au fost aduse de la Bilbao şi respectă toate normele de siguranţă impuse de Federaţia Internaţională de Automobilism. Tribunele vor fi montate in punctele cele mai importante ale circuitului şi vor avea o capacitate de aproximativ 70.000 de locuri. Şi, ca să nu amestece VIP-urile cu restul plebei, organizatorii s-au gandit că ar fi bine să le amenajeze o tribună separată, special pentru domniile lor. Chiar in faţa Casei Poporului! Alţi bani, altă distracţie! Conform datelor furnizate de arhitectul Tilke, designerul circuitelor de Formula 1 din China, Malaiezia, Bahrain şi Turcia, viteza medie va fi de 148,6 km/h pentru maşinile din Campionatul FIA GT. Viteza maximă pe care o vor atinge maşinile din Campionatul FIA GT este de 230 km/h. Meticuloşi cum sunt, se pare că nemţii s-au gandit la toate detaliile. Sau la aproape toate! Mai puţin la problemele de trafic (şi aşa atat de haotic in Capitală) şi la deranjul creat o dată cu aceste amenajări (gardul construit din banii cetăţeanului a fost distrus, copacii scoşi din rădăcini chipurile vor fi replantaţi, semafoare modificate). Cui ii pasă insă? In rest, toate bune şi frumoase! Pe "şantier" se lucrează de zor. Programul, in stil nemţesc, incepe de la 7:30 dimineaţa şi se incheie la 7:30 seara. Germanii responsabili cu amenajarea tribunelor sunt pe metereze. Aproape nici nu mă observă. La ei nu prea există "aruncatul" cu privirea. Totul trebuie făcut ca la carte. Romanii noştri, relaxaţi şi liniştiţi ca de obicei, işi fac intotdeauna timp de o pauză şi de o glumă mică. Că deh, ce-i mult strică!

Christian Silva/JURNALUL NATIONAL
PIPERAT. La tribunele pentru VIP-uri, un bilet va costa 800 de euro

DERANJ. "Ceva modificări pe aici?", imi permit să deranjez un grup de lucrători romani care schimbau impresii despre cum muncesc nemţii. "Nu ne intrebaţi pe noi ce se intamplă, domnişoară. Noi de unde să ştim? Muncim şi noi. Ştim ceva de o pistă de Formula 3, mai multe nu ne spune nimeni. Nemţii ştiu mai multe. Vorbiţi cu ei. Asta nu e treaba noastră!" Dar cu copacii de pe aici ce-aţi avut?, revin cu incă o intrebare. "Primăria s-a ocupat de ei. Din cate ştim, au fost scoşi cu tot cu rădăcină, iar la sfarşitul evenimentului vor fi replantaţi." Fostele glorii din F1, Nigel Mansell, Ricardo Patrese sau Emerson Fittipaldi, vor ambala motoarele unor bolizi pe circuitul din jurul Parlamentului. Visul autorităţilor de la Bucureşti privind organizarea unei competiţii de Formula 3 in jurul clădirii Palatului Parlamentului s-a implinit.

COPACII SCOŞI DIN RĂDĂCINI, "CAZAŢI" LA PEPINIERA TEI TOBOC
Circuitul de Fomula 3 va aduce la bugetul Primăriei Capitalei 250.000 de euro, 3% din contractele de sponsorizare şi 2% din vanzarea biletelor. Municipalitatea va pune la dispoziţia organizatorilor infrastructura şi toată baza logistică de care dispune. "A fost tăiată vegetaţia spontană, copacii au fost scoşi şi duşi la pepiniera din Tei Toboc pentru ca in toamnă să fie replantaţi. Au fost in jur de 22-23 de arbori pentru care am avut aviz de la Direcţia de Mediu şi Administraţia Lacuri şi Parcuri. Măsura a fost luată pentru protecţia şi securitatea atat a participanţilor, cat şi a spectatorilor", ne-a spus Radu Ancuţa, şeful Direcţiei de Integrare din Primăria Capitalei. In perioada 28 aprilie-1 mai anumite porţiuni din traseul circuitului, mai exact zonele de franare, in care se vor face depăşiri, Calea 13 Septembrie, Strada Uranus şi Izvor, vor fi reabilitate cu un asfalt special, aprobat de FIA, astfel incat bolizii să nu derapeze la o viteză de peste 200 de km pe oră. Pentru această lucrare a fost contractată o firmă de construcţii specializată in astfel de intervenţii care deţine utilaje ultramoderne. Banii investiţi pentru reabilitarea arterelor de circulaţie aparţin organizatorilor nemţi, hotăraţi să cheltuiască pentru acest eveniment in jur de 15 milioane de euro. In timpul competiţiei circulaţia in zonele Naţiunile Unite, Libertăţii, Izvor, Calea 13 Septembrie şi o porţiune din Bulevardul Unirii va fi oprită, accesul la parcările din zonă fiind interzis. Organizatorii mizează pe 200.000 de oameni in cele trei zile de competiţie. Dacă lucrurile merg bine, este posibil ca peste doi-trei ani să fie organizat şi un circuit de Formula 1 in zona Izvor. (Monica Andrei Capatos)

BILETE SCUMPE
Preţul unui bilet pentru toată perioada desfăşurării concursului va fi cuprins intre 20 şi 100 de euro, in funcţie de locul in tribună. Cum pentru VIP-uri a fost amenajată o tribună specială, preţul biletului este unul de-a dreptul colosal: 800 de euro. "Vodafone Bucharest Challenge 2007" se va desfăşura intre 18 şi 20 mai, pe traseul Bd. Naţiunile Unite - Bd. Libertăţii - Calea 13 Septembrie - Str. Izvor, in cele trei zile ale evenimentului fiind programate curse din Campionatul FIA GT, Campionatul European FIA GT3, Formula 3 International Marea Britanie şi Cupa Dacia Logan. La una dintre curse vor participa şi Claudia David şi Mihai Marinescu, care vor concura pe un Dodge Viper Coupe. Proiectul realizat de arhitectul german Herman Tilke, cu o vastă experienţă in domeniu, va avea o pistă cu o lungime de 3,115 km şi cu o lăţime de 1.015 m, precum şi 14 intoarceri.
×
Subiecte în articol: special formula