x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Sport eXtrasport Revine formatul de calificare cu sprint la Marele Premiu de Formula 1 de la Monza

Revine formatul de calificare cu sprint la Marele Premiu de Formula 1 de la Monza

10 Sep 2021   •   19:00
Revine formatul de calificare cu sprint la Marele Premiu de Formula 1 de la Monza

După un debut de succes în weekendul Grand Slam-ului Marii Britanii, sesiunea de calificări sub forma F1 Sprint revine în acest weekend la Monza, la Marele Premiu al Italiei din 2021. Formatul urmează un program diferit față de un weekend obișnuit. Iată ce trebuie să urmărească fanii F1.

Programul arată diferit, calificările fiind mutate vineri, înlocuind a doua sesiune de antrenamente de o oră, iar F1 Sprint va avea loc sâmbătă după-amiază, cu unele modificări ale regulilor.

Weekendul cursei de F1 începe vineri cu o sesiune tradițională de o oră de antrenamente libere. Cu toate acestea, programul pe care echipele îl vor desfășura este foarte diferit.

De data aceasta va avea loc o singură sesiune de antrenamente, fiind singura sesiune înainte de calificări, astfel că aici se va pune accentul pe configurarea unui singur tur.

Din cele 12 pneuri alocate (6 soft, 4 medium și 2 hard), echipele vor începe probabil să ruleze cu pneurile de compoziție hard pentru turele de instalare și verificări ale setărilor, apoi vor folosi un set de soft pentru a face câteva tururi cu cantitate redusă de combustibil.

Echipele vor trebui în această sesiune unică să își perfecționeze în mare măsură mașinile pentru restul weekend-ului, deoarece se vor îndrepta spre parcul închis imediat după sesiune pentru a evita setarea unor monoposturi speciale de calificare. Cu toate acestea, există o listă de piese care pot fi schimbate, de exemplu putând fi adaptate frânele.

În sesiunea de calificări pentru F1 Sprint, alegerea pneurilor din Q2 nu mai determină pneul de start în Marele Premiu, pentru primii 10 clasați.

Formatul de calificare obișnuit, împărțit în trei segmente, cu cei mai rapizi 10 piloți care se luptă pentru cel mai bun loc pe grila de start în Q3, rămâne același.

Totuși, calificările se mută vineri, cu începere de la ora locală 18:00, pentru a maximiza șansele ca mai mulți fani să poată urmări calificările, după orele de serviciu. Cel mai rapid timp din calificări conferă locul P1 pe grila de start, pentru noul eveniment F1 Sprint.

Piloții pot folosi doar cea mai moale compoziție de pneuri disponibilă și au la dispoziție patru seturi de pneuri, iar cei care ajung în Q3 primesc un set suplimentar.

Piloții care ajung în partea finală a calificărilor nu vor mai fi nevoiți să înceapă Marele Premiu cu pneurile cu care au fost cei mai rapizi în Q2, alegerea fiind acum liberă.

Sâmbăta aduce a doua și ultima sesiune de antrenamente din weekend, în intervalul programat care găzduiește de obicei sesiunea a 3-a de antrenamente.

Sâmbătă, echipele se vor concentra pe colectarea de date pentru tururile lungi și pe rularea celor două compoziții de pneuri pe care se așteaptă să le folosească în Marele Premiu. Având în vedere că acum există libertatea de alegere a pneului de start, echipele se vor concentra probabil pe pneurile medium și hard.

Ele pot folosi această sesiune pentru a verifica echilibrul mașinii, frânele, înălțimea de rulare și, bineînțeles, degradarea pneurilor, în vedrea cursei principale de duminică.

Sâmbătă după-amiaza va avea loc a doua cursă F1 Sprint din istorie, o cursă de 100 km, care, având în vedere lungimea circuitului Monza, va avea 18 tururi și va dura aproximativ 25-30 de minute.

Așa cum s-a întâmplat la Silverstone, mașinile pot rula la viteză maximă pe toată distanța, fără a trebui să se preocupe prea mult de conservarea pneurilor.

Câștigătorul va primi trei puncte. Al doilea și al treilea vor primi două și, respectiv, un punct, iar clasamentul final va defini grila de start și câștigătorul pole position-ului pentru Marele Premiu de duminică.

Ziua de duminică rămâne punctul central al weekend-ului, Marele Premiu oferind ca de obicei puncte importante, 25 pentru victorie și un punct pentru poziția a 10-a.

Având posibilitatea de a alege liber pneurile, fanii vor aștepta până când vor fi descoperite pneurile, înainte de turul de formare, pentru a vedea care pilot ce compoziție a ales, ceea ce adaugă un nivel suplimentar de suspans competiției.

Piloții trebuie să folosească apoi cel puțin două compoziții în timpul cursei, ceea ce înseamnă cel puțin o oprire la boxe, dar echipele și piloții se vor baza pe mult mai puține date din antrenamente decât sunt obișnuite, ceea ce, va da naștere unei curse interesant.

Mediafax

×
Subiecte în articol: campion formula 1