Peisajul din Formula 1 este pe cale să se schimbe odată cu introducerea unui nou motor, standard, pentru toate maşinile, creat special pentru a reduce costurile competiţiilor.
Peisajul din Formula 1 este pe cale să se schimbe odată cu introducerea unui nou motor, standard, pentru toate maşinile, creat special pentru a reduce costurile competiţiilor.
REFORMĂ. Conform planurilor făcute
de către Bernie Ecclestone şi Max Moley, capii Federaţiei Internaţionale de
Automobilism, noile motoare vor fi create pentru a dura cel puţin jumătate de
sezon, urmând ca în mai puţin de doi ani costurile de întreţinere să fie reduse
cu 90%. Conform The Times, Ecclestone şi Mosley pun la cale nişte reforme
draconice ce vor fi impuse tututor echipelor pentru a reduce costurile de menţinere.
Aceste reforme vin în urma faptului că sportul trebuie să fie un susţinător activ
al mediului înconjurător.
Noul motor se vrea a fi unul standard, identic cu cel al rivalilor, pe care
fiecare echipă va putea să îl construiască. Singura diferenţă va fi numele
producătorului iar echipele fără producător vor avea acces la acest motor prin
intermediul unui contractant independent. Ecclestone a menţionat faptul că în
sezonul din 2010 planurile vor începe să fie puse în acţiune şi că acest lucru
va atrage dupa sine nişte schimbări. Costurile necesare competiţiilor vor scădea
dramatic astfel încât şi echipele mai mici îşi vor putea permite să participe.
REUNIUNE
DE URGENŢĂ. Responsabilii Formulei 1 se vor reuni la
Paris pe 19 octombrie pentru a analiza efectele crizei financiare asupra
sportului automobilistic, a anunţat miercuri Federaţia Internaţională (FIA),
după o întâlnire între Max Mosley şi Luca di Montezemolo. „După o discuţie
constructivă, preşedintele FIA, Max Mosley, şi Di Montezemolo, preşedintele
Ferrari şi al Asociaţiei echipelor de Formula 1, FOTA, au decis ca preşedintele
Federaţiei internaţionale să invite toţi membrii FOTA pentru o reuniune de
urgenţă chiar după Marele Premiu al Chinei”, se arată într-un comunicat.
În cursul acestei reuniuni, FIA va discuta şi va adopta cu echipele deciziile
strategice necesare care se vor lua în raport cu problemele economice mondiale.
Principalele subiecte şi discuţii se vor referi la reducerile urgente şi
drastice ale ale costurilor, viitoarele regulamente tehnice privind şasiurile
şi pneurile, menţinerea elementelor competitive etc. „Situaţia este cu adevărat
serioasă. Dacă nu vom lua măsuri înainte de 2010, ne vom confrunta cu mari
dificultăţi”, a precizat Mosley.