Patronul adidas, Herbert Hainer, a recunoscut că Jabulani, balonul oficial al Mondialului african, criticat de mai mulţi antrenori şi jucători, este mai rapid, în special atunci când este folosit la altitudine, dar a precizat că fotbaliştii au avut timp să se familiarizeze cu acesta.
"Este mai rotund decât toate baloanele pe care le-am făcut până acum, este mai aerodinamic şi mai rapid", a declarat Hainer, într-o conferinţă de presă. "La altitudine, unde aerul este rarefiat, balonul devine şi mai rapid", a mai spus el.
Cele două stadioane din Johannesburg care găzduiesc meciuri de la Cupa Mondială, Soccer City şi Ellis Park, sunt situate la circa 1.500 de metri altitudine.
"Balonul a fost testat de mai multe echipe care l-au avut la dispoziţie încă de la începutul anului, a spus Hainer. Lionel Messi, atacantul vedetă al Argentinei, a avut nevoie de puţin timp şi s-a obişnuit cu el, chiar la această altitudine", a adăugat Hainer.
Mai mulţi jucători şi portari au criticat Jabulani, considerat "infect" de spaniolul Iker Casillas sau "imprevizibil" de italianul Gianluigi Buffon. "Criticii au fost reduşi la tăcere în ultimele cinci sau şase zile", a afirmat Heiner.
Potrivit lui Markus Baumann, responsabilul Diviziei Fotbal din cadrul adidas, Jabulani este produsul legat de Cupa Mondială din Africa de Sud care se vinde cel mai bine la ora actuală, compania estimând vânzări de circa 13 milioane de exemplare numai în acest an.