x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Eurosport şi-a luat tainul de la Elena Udrea

0
Autor: Irina Cristea 19 Iul 2009 - 00:00
Eurosport şi-a luat tainul de la Elena Udrea Sebastian Marcovici/NewsIn


Acţiunile de promovare a turismului românesc, având-o în prim plan pe ministrul Elena Udrea, scot la iveală noi informaţii care arată cu câtă uşurinţă este cheltuit banul public, când scandalul Ridzi – Ziua Tineretului nici n-a apucat bine să se stingă.



Pentru campania de promovare "Romania, land of choice", care urmează să intre în grila de publicitate a postului Eurosport din august până în decembrie, autorităţile de la Bucureşti plătesc un milion de euro pentru 1.025 de spoturi publicitare. Campania de promovare pe acelaşi post de televiziune a costat Croaţia 400.000 de euro, sumă care a inclus 805 spoturi. O diferenţă mare ce ridică noi semne de întrebare asupra modului în care Ministerul Turismului a pus la punct această "ofensivă de marketing naţional" începută la spartul târgului. Unde mai pui că eficienţa unei campanii începute în august este cel puţin îndoielnică: valul turistic estival e ca şi spart, iar planurile pentru cel de iarnă sunt deja gata pentru turiştii care chiar ştiu ce vor.

Ministerul Turismului a reuşit "performanţa" de a plăti un milion de euro pentru promovarea României ca destinaţie turistică pe Eurosport. Dincolo de amănuntul că alte state vecine încep campanii similare în primele luni ale anului şi nu la spartul târgului turistic (în perioada august-decembrie), promovarea de pe Eurosport costă mult mai puţin pentru Croaţia, de exemplu. Şi asta nu pentru că ţara de la Mediterană s-a impus de ani buni drept o destinaţie turistică apreciată. După cum reiese din cifrele anunţate de Ministerul Turismului de la Zagreb, clipurile de promovare pentru Croaţia sunt cu doar 220 mai puţine decât cele ale României dar costă cu mai bine de 50% mai puţin.

SE IESE ÎN PIERDERE?
Socoteala e destul de simplă. Croaţia şi-a propus, pentru anul 2009, o campanie de promovare pe Eurosport International şi Eurosport 2 în valoare de 3 milioane de kuna, adică puţin peste 408.000 de euro. A început-o la 2 februarie şi a încheiat-o la 31 mai, potrivit datelor furnizate Jurnalului Naţional de către Centrul Naţional de Turism din Croaţia. Cu alte cuvinte, totul a fost planificat din timp, calculat şi aprobat printr-o decizie adoptată la sfârşitul anului 2008. Lucru care ar fi fost dificil în România, unde Ministerul Turismului a reapărut în "grila" guvernamentală abia în ianuarie 2009.

Pentru a-şi promova destinaţiile turistice, Croaţia a ales "The Mediterranean, as it once was" ("Mediterana, aşa cum era odinioară" - n.r.) drept slogan şi patru posturi internaţionale pentru difuzarea spoturilor sale televizate: CBB, BBC World, Euronews şi, desigur, Eurosport. Postul paneuropean de sport a difuzat, în urma contractului, 255 de spoturi de 30 de secunde pe Eurosport International şi 550 de spoturi de 30 de secunde pe Eurosport 2. În total, 805 spoturi pe durata a trei luni.

Pentru România, Eurosport urmează să difuzeze 1.025 de spoturi similare (30 de secunde) pe durata a patru luni, contra sumei de un milion de euro. Contractul de un milion mai include 325 de billboard-uri de şase secunde şi 9 milioane de bannere difuzate pe internet.

Reiese că difuzarea unui spot costă Croaţia 506 euro în timp ce, pentru România, preţul urcă la 975 de euro. Aproape de două ori mai scump pentru o campanie de o eficienţă cel puţin îndoielnică, dat fiind că va fi lansată în august, când valul turistic estival e ca şi spart iar planurile pentru cel de iarnă sunt deja gata pentru turiştii care chiar ştiu ce vor.

PORTRET-ROBOT DE TURIST
Există însă posibilitatea ca nu acestor turişti să li se adreseze campania pusă la punct de ministerul doamnei Udrea. Asta în cazul în care chiar există un public ţintă bine indentificat, pentru că acest lucru nu reiese din informaţiile furnizate de minister.

La solicitarea Jurnalului Naţional, ministerul a încercat să prezinte "portretul-robot" al persoanelor care vor vibra şi vor reacţiona pozitiv la campania de promovare "Romania - land of choice". Astfel, publicul-ţintă vizat este alcătuit din "adulţi activi, dinamici şi dornici de aventură, pasionaţi de sport, cu venituri mici şi medii, în căutare de destinaţii turistice noi şi unice", se arată într-un paragraf al faxului remis Jurnalului Naţional. Următorul paragraf ne pune faţă-n faţă cu un cu totul altfel de potenţial turist în România: "adulţi activi, cu venituri medii şi mari, bine informaţi, atenţia la evoluţiile din mediul de afaceri, în căutare de destinaţii turistice noi şi unice".

Cum ar veni, şi sărăcii, şi bogaţii lumii au drept punct comun planurile de vacanţă într-un loc nou şi unic. Dincolo de problemele şi grijile care-i despart, oferta turistică a României îi uneşte şi li se adresează deopotrivă. Desigur, cu condiţia să fie activi.
CONDUCEREA EUROSPORT TACE
Pentru a înţelege mai bine detaliile contractului semnat cu Ministerul român al Turismului, am solicitat precizări şi din partea conducerii Eurosport SA. Am transmis o serie de întrebări mai multor oficiali ai postului, la cartierul general din Paris. Jurnalul Naţional a încercat să obţină răspunsuri de la directorii de comunicare Heather Bowler şI Michelle Gilbert, directorul pentru relaţii cu mass-media, Bertrand Bridon, şi lui Sasha Leyere, persoana care, potrivit surselor noastre, ar fi semnat contractul din partea Eurosport. Niciuna dintre persoanele contactate nu a reacţionat la demersul nostru.

În mesajele transmise celor patru oficiali ai postului, Jurnalul Naţional a solicitat detalii despre spoturile de promovare a României care au fost difuzate de Eurosport în timpul finalelor turneului Roland Garros (desfăşurat în perioada 24 mai - 7 iunie 2009). "De cine au fost plătite aceste spoturi? De către Ministerul Turismului sau de către o entitate comercială din România?" a fost una dintre întrebările adresate conducerii postului. Jurnalul Naţional a mai încercat să afle dacă difuzarea acestor clipuri publicitare a fost considerată un "bonus" pentru contractul semnat ulterior.

22 DE MILIOANE DE TELESPECTATORI
Grupul Eurosport deţine cinci canale de televiziune: Eurosport, Eurosport 2, Eurosportnews, Eurosport Asia-Pacific şi, mai nou, Eurosport HD (lansat anul trecut).
Considerat "destinaţia numarul 1" pentru telespectatorii interesaţi de evenimente şi ştiri sportive, Eurosport s-a lansat acum 20 de ani şi se poate lăuda, în prezent, cu 22 de milioane de telespectatori zilnic, provenind din 59 de ţări.
Este singurul post specializat pe sport care transmite în 20 de limbi, potrivit informaţiilor de pe site-ul oficial al grupului. Site-ul eurosport numără aproape 10 milioane de vizitatori unici în fiecare lună. Din ianuarie 2001, Eurosport este deţinut în proporţie de 100% de TF1, lider pe piaţa mediatică franceză. Principal acţionar în cadrul TF1 este grupul Bouygue, cu interese şi în România.

Citeşte mai multe despre:   special,   national,   ministerul,   eurosport,   croatia,   spoturi

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Contrabanda cu țigări a înflorit la sat

Contrabanda cu țigări a înflorit la sat
Țigări de contrabandă, păzite cu câini periculoși, au ajuns în mai multe comune din Argeș. Ofițerii de la Combaterea Criminalității Organizate au descoperit că, timp de un an de zile, zeci de mii de baxuri...

Copiii nu au cu ce să ajungă la școlile din mediul rural

Copiii nu au cu ce să ajungă la școlile din mediul rural
Anul școlar a debutat cu stângul, din punct de vedere al transportului elevilor la școli și licee. După ce aproape i-a falimentat pe transportatori, anul trecut, Guvernul încă nu înțelege de ce unii dintre ei...

Un nou scandal în educație, generat de Ministerul Sănătății

Un nou scandal în educație, generat de Ministerul Sănătății
În prima săptămână de școală din sistemul preuniversitar se revoltă deja cadrele didactice. Sindicatele din învățământ anunță că vor da statul în judecată pentru decizia de a le cere cadrelor didactice...

România nu poate rezista mai mult de 14 zile în fața frigului

România nu poate rezista mai mult de 14 zile în fața frigului
Agenda publică este acoperită de panica facturilor mari la gaze naturale. Există însă vești și mai îngrijorătoare pentru perioada următoare și care fac referire la asigurarea efectivă a gazelor naturale în s...

Afaceri pe bani publici, antamate în valul doi, finalizate în valul patru. Pe ce mai sparg banii instituțiile statului

Afaceri pe bani publici, antamate în valul doi, finalizate în valul patru. Pe ce mai sparg banii instituțiile statului
Galerie Foto Mai multe instituții publice, unele extrem de vizibile în planul politic al perioadei pe care o traversăm, se întrec în achiziții care mai de care mai interesante. Vorbim despre Consiliul Superior al Magistraturii,...

Pacienții cu COVID, plimbați din nou între spitale

Pacienții cu COVID, plimbați din nou între spitale
Deși, începând din luna martie a acestui an, spitalele din România nu mai sunt împărțite în COVID și non-COVID, conform Ordinului MS 434/2021, pacienții cu COVID-19 aflați în stare critică au început să...

Noul „munțoman” vrea iluminat stradal pe potecă și dozatoare cu apă pe vârf

Noul „munțoman” vrea iluminat stradal pe potecă și dozatoare cu apă pe vârf
Galerie Foto Salvamontiștii argeșeni au fost certați de tatăl unei tinere că traseul montan pe care îl parcurgea fiica lui nu era iluminat. În jur de 10 apeluri a dat omul, atât la 112, cât și la Dispeceratul Național...

Angajații CJ Suceava, puși să învețe cum stă treaba cu planificarea strategică 

Achizițiile trăsnite au devenit un sport național când vorbim despre administrațiile locale. De la an la an, tot mai inventivi, edilii găsesc cele mai ingenioase contracte pentru a sifona banii publici, fie pentru...

“Alba-neagra” cu funcții guvernamentale, după ruperea Coaliției. Violeta Vijulie s-a reîntors la conducerea ANFP, în locul USR-istului care a înlocuit-o

“Alba-neagra” cu funcții guvernamentale, după ruperea Coaliției. Violeta Vijulie s-a reîntors la conducerea ANFP, în locul USR-istului care a înlocuit-o
Pe toate vocile, comunicatorii PNL susțin că singura soluție pentru România este refacerea Coaliției de „dreapta”, alături de cei de la USR-PLUS. Iar una dintre aceste voci care militează pentru o împăcare p...

Campionat de atacuri la adresa lui Iohannis, din zona anti-PSD. În Parlament, moțiunea USR și AUR, blocată

Campionat de atacuri la adresa lui Iohannis, din zona anti-PSD. În Parlament, moțiunea USR și AUR, blocată
Galerie Foto De la declanșarea crizei politice, atacurile venite dinspre USR-PLUS către foștii parteneri de guvernare de la PNL – aripa „Cîțu” s-au mutat și către Palatul Cotroceni, iar, în ultimele zile, aceste atacuri...

Cel mai mare distribuitor de gaze din România îi are ca administratori pe secretarul de stat în Ministerul Economiei și pe soția fostului președinte PMP

Cel mai mare distribuitor de gaze din România îi are ca administratori pe secretarul de stat în Ministerul Economiei și pe soția fostului președinte PMP
Prim-vicepreședintele Biroului Permanent al Partidului Național Liberal, care ocupă și funcția de secretar de stat în Ministerul Economiei, Daniela Nicolescu, a fost numită, la propunerea Ministerului Energiei,...
Serviciul de email marketing furnizat de