x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Educatie Liviu Pop vorbește despre rețeaua de pile și relații din afacerea manualelor școlare

Liviu Pop vorbește despre rețeaua de pile și relații din afacerea manualelor școlare

22 Sep 2017   •   14:11
Liviu Pop vorbește despre rețeaua de pile și relații din afacerea manualelor școlare

 Ministrul Educaţiei Naţionale, Liviu Pop, a susţinut vineri că edituri şi persoane "au beneficiat şi beneficiază" în continuare de poziţia de putere pe care o ocupă în sistemul de educaţie "pentru a acumula profituri". 

"Din nefericire, comercializarea de manuale şi de alte materiale didactice a devenit o afacere profitabilă pentru unii, dar nu şi pentru copii şi părinţi. S-a ajuns la supraîncărcare de cărţi, cărţulii şi caieţele care nu au nicio justificare pedagogică, ci doar pe aceea a profitului gras. (...) Presa a scris de-a lungul timpului despre o mafie a manualelor şi, din păcate, această sintagmă se apropie de adevăr. Edituri şi persoane au beneficiat şi beneficiază în continuare de poziţia de putere pe care o ocupă în sistemul de educaţie pentru a acumula profituri. Este imoral şi este, cred eu, ilegal. Aud repetându-se acuzaţia că aş dori instituirea unui monopol în ceea ce priveşte publicarea de manuale. Ca şi cum, în prezent, am avea o competiţie liberă sau şanse egale între agenţii economici care activează în acest domeniu de activitate", a declarat Pop într-o conferinţă de presă. 

El a afirmat că nu este vorba de competiţie pe piaţa manualelor şcolare. 

"Nu avem competiţie, avem oligopol, complicitate, reţea de pile şi influenţe. Ca să distrugi răul, trebuie să îl tai de la rădăcină. Această mafie nu poate fi destructurată decât prin soluţia propusă, de asumare a publicării manualelor. Nu este soluţia ideală, dar este o soluţie corectă", a mai declarat ministrul. 

Potrivit acestuia, deşi în România există de mulţi ani manuale alternative, nivelul calităţii educaţiei a scăzut dramatic iar testele de performanţă la care participă elevii români arată acest lucru. 

"Prin urmare, putem să ne punem un semn de întrebare: de ce avem rezultate slabe la învăţătură şi care este relaţia dintre calitatea acestor manuale şi performanţa măsurabilă a copiilor? Am văzut numeroase reacţii în spaţiul public cu privire la această temă, unele critice, altele pozitive. Am un respect deosebit pentru oamenii de litere, oamenii de cultură, chiar dacă unii dintre aceştia şi-au exprimat dezacordul faţă de propunerile ministerului. Îi consider bine intenţionaţi. Din păcate, nu cunosc la fel de bine ca mine putregaiul care se ascunde în această afacere publică. Sunt sigur că, dacă oricare dintre domniile lor s-ar afla în funcţia de ministru al Educaţiei Naţionale, şi-ar schimba radical punctul de vedere", a adăugat ministrul. AGERPRES

×