Grupul francez Renault ar putea produce monovolumul Dacia Lodgy, dar şi SUV-ul Duster, în Indonezia, pentru a profita de cererea de pe piaţa din Asia de Sud-Est, informează mediafax.ro.
Lodgy, fabricat în prezent în Maroc şi singurul model Dacia care nu are succesul aşteptat în Europa, ar putea fi produs în Indonezia, întrucât autovehiculele din această categorie sunt foarte populare în regiune, potrivit cotidianului francez La Tribune.
Renault "analizează fabricarea Dacia Lodgy MPV în Indonezia", a declarat o sursă din cadrul grupului pentru publicaţia franceză.
Lodgy este singurul autovehicul din gama "entry" a Renault care nu este un succes, scrie La Tribune.
În timp ce Duster, Sandero şi Logan au atras mulţi clienţi, Lodgy rămâne sub ţintele stabilite, în special din cauza declinului popularităţii monovolumelor în Europa în favoarea SUV-urilor. Lodgy ar putea avea însă un viitor în Asia de Sud-Est, unde maşinile din categoria MPV sunt foarte căutate.
Renault ar putea începe producţia la fabrica din Indonezia în 2016.
"Există un potenţial ridicat", a declarat directorul operaţiunilor Renault în regiunea Asia-Pacific, Gilles Normand, în aprilie.
Proiectul din Indonezia ar putea fi derulat în cooperare cu Nissan, constructorul auto nipon controlat de Renault.
Renault ia în calcul să producă, în afară de Lodgy, Duster şi un model entry cu preţ redus, scrie La Tribune.
Nissan a prezentat în luna iulie modelul Go de circa 5.000 de euro, care ar urma să fie lansat în India la începutul anului următor, iar ulterior în Rusia şi Indonezia sub noul brand entry level Datsun. Renault intenţionează să prezinte la salonul auto din New Delhi din februarie conceptul unei maşini proprii cu preţ redus, de asemenea de 5.000 de euro, potrivit unei surse din cadrul grupului. Autovehiculul este destinat, cel puţin într-o primă fază, pieţelor emergente din Asia.
Piaţa auto din Indonezia a crescut în prima jumătate anului cu 12,8%, la nivelul record de 582.300 de unităţi. Cel mai bine vândut model este Toyota Avanza, maşină asemănătoare cu Lodgy. Avanza este atât de populară încât înregistrează o cotă de piaţă de 17,5%, scrie La Tribune.
Cele mai mari pieţe pentru Dacia au fost anul trecut Franţa (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia şi Italia. Franţa a dominat în 2012 topul vânzărilor Dacia pe ţări, cu 84.522 unităţi comercializate, urmată de Germania, cu 46.590 unităţi şi de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vânzărilor externe este continuat de Turcia - 28.964 autovehicule, Italia - 26.832 şi Spania - 17.847.
Vânzările Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% faţă de 2011, la 359.822 autovehicule, din care puţin peste 6% au fost comercializate în România, unde compania s-a menţinut totuşi lider de piaţă.