Economie la Palatul Elysee: o maşină la zece oameni
Un "raid" realizat pentru numarul sau de noiembrie de catre revista Question Auto in parcul de masini al Presedintiei franceze a avut rezultate surprinzatoare, ce au astupat multe guri rele. Astfel s-a aflat ca la Elysee sufla mai degraba "vantul economiei" decat cel al fastului: in total, parcul auto ce deserveste institutia prezidentiala numara, cu exceptia celor doua automobile ale preseduintelui Nicolas Sarkozy, doar 96 de vehicule, aceasta insemnand o singura masina la 10 oameni. Potrivit site-ului Presedintiei franceze – elysee.fr – personalului caruia ii sta la dispozitie acest parc auto este format din 46 de consilieri prezidentiali si 943 de alti angajati ai Presedintiei. Cele 96 de vehicule sunt de diferite tipuri, de la berline compacte pana la vehicule monospatiu.
Sarkozy dispune de doua masini. Una dintre acestea este un Citroen C6, cu care presedintele francez se deplaseaza in provincie si care "dateaza" din vremea presedintiei lui Jacques Chirac, iar cea de-a doua este un Renault Vel Satis, pe care Sarkozy o foloseste in deplasarile lui prin Paris si regiunile pariziene. Acest vehicul a fost achizitionat de Elysee in 2008, la un pret de aproximativ 150.000 de euro.
Pentru inzestrarea parcului auto, Presedintia franceza a avut negociatori buni, mai ales in 2010, cand a achizitionat 14 modele, rabatul fiind de aproximativ 35%. Si nu numai atat, pentru ca Palatul Elysee a avut parte si de constructori generosi, care i-au pus la dispozitie, gratuit, 25 de vehicule, cele mai multe dintre acestea fiind berlinele clasice de tip Citroen C5.
Pe de alta parte, un raport al Curtii de Conturi facut anul trecut arata ca nici un vehicul pentru ceremonii nu a mai fost achizitionat de Elysee de la Geroges Pompidou incoace. Succesorii lui la presedintia Frantei, Valery Giscard d’Estaing, Francois Mitterand si Jacques Chirac, au folosit cu totii, in astfel de ocazii, un Citroen SM decapotabil, cu patru usi, comandat la Chapron in 1971 si inaugurat in 1972. In 2007, Sarkozy a vrut sa iasa din "pluton" si sa marcheze diferenta fata de "predecesorii" lui privilegiind un Peugeot 607 Paladine. Dupa aceea, vehiculul a reintrat in rezervele muzeului L’Aventure Peugeot din Sochaux.
La capitolul chestiunilor de imbunatatit, Curtea de Conturi a avut de reprosat costurile de intretinere "prea mari" ale parcului auto al Presedintiei franceze, precum si cele de asigurari. Nu in ultimul rand, administratia prezidentiala a fost criticata si pentru performantele slabe privind veniturile foarte mici obtinute din revanzarea unor vehicule mai vechi din parcul auto, Elysee obtinand anul trecut din asemenea tranzactii numai 13.271 de euro.

Ştiri din .ro
- Poliția în alertă – cadavru carbonizat descoperit într-o mașină incendiată lângă Timișoara UPDATE 5 Varianta principală a anchetatorilor Pressalert.ro
- Averile consilierilor locali din Timișoara. Cine are patru mașini, cine l-a împrumutat în campanie pe Fritz și cine are locuință în Olanda Pressalert.ro
Donald Trump scapă de două acțiuni în instanță
Italia rămâne fără premier. Giuseppe Conte a anunțat că își dă marți demisia
Incendiu într-un parc industrial din Ploiești. 100 de muncitori au fost evacuați
Uniunea Europeană reia războiul cu Marea Britanie. Mărul discordiei – recunoaştere statutului ambasadorului UE
Comisia Europeană, nemulţumită de numărul dozelor de vaccin furnizate de AstraZeneca
Dominic Fritz propune un nou algoritm de distribuție al vaccinurilor în România: Trebuie să se țină cont și de rata de infectare și numărul de programări
PSD, despre campania de vaccinare: Prioritar nu mai e cel mai vulnerabil, ci cel mai șmecher
Încă șapte persoane de la Școala nr. 28 din București au fost confirmate cu COVID-19
Daniel Băluță, îl provoacă pe Robert Negoiță să facă împreună un pasaj rutier în zona târgului Vitan
VIDEO. CEO-ul AstraZeneca a criticat comportamentul egoist al anumitor țări
