Google a dezvăluit, pentru prima dată, că operativele ruseşti au exploatat platforma companiei, în încercarea de a influenţa alegerile prezidenţiale din 2016, scrie The Independent.
Gigantul din Silicon Valley a descoperit că zeci de mii de dolari au fost cheltuiţi de către agenţii Rusiei pe reclame, menite să împrăştie dezinformarea în cadrul mai multor produse Google, inclusiv Youtube şi Gmail.
Descoperirea făcută de Google este semnificativă, deoarece se pare că reclamale nu au fost cumpărate de aceiaşi agenţi ai Kremlinului care au cumpărat reclame pentru Facebook, un semn că efortul Rusiei de a împrăştia dezinformarea online este o problemă mult mai mare.
Google a negat în trecut amestecul rusiei în cadrul platformei sale. Luna trecută, purtătoarea de cuvânt de la Google, Andrea Faville, a declarat pentru The Washington Post că Google “monitorizează în permanenţă abuzurile şi violarea politicilor”, afirmând că nu există nicio dovadă potrivit căreia ar fi existat vreun tip de campanie publicitară pe platformă.
Google a pornit o investigaţie în această direcţie, în condiţiile în careCongresul a cerut determinarea modului în care operativele ruseşti au folosit social media, publicitatea online şi are instrumente digitale pentru a influenşa alegerile prezidenţiale din 2016 .