x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe Hârtie igienică de criză

Hârtie igienică de criză

02 Aug 2010   •   00:00

După anii în care principalele ţinte ale falsificatorilor au fost produsele de lux, din cauza crizei economice au început să fie contrafăcute şi articole mai ieftine, chiar şi hârtia igienică, potrivit cotidianului american New York Times.



În statul California, autorităţile au confiscat recent un transport de hârtie igienică Angel Soft contrafăcută. Schimbarea din industria contrafacerilor, care cauzează Statelor Unite un prejudiciu anual de 200 miliarde de dolari, reprezintă o adaptare la consumatorul afectat de criză, aflat în căutarea de produse mai ieftine. Noua direcţie a fost iniţiată de fabricile din China care nu mai au comenzi, notează NY Times.

Aproape 80% din falsurile de pe piaţa din SUA au provenit anul trecut din China, unde absenţa exporturilor legale a făcut ca multe fabrici să caute bunuri pe care să le producă, în anumite cazuri orice tip de bunuri.

"Dacă există cerere, va exista şi ofertă. În China, oamenii se întreabă dintr-o dată: «Producem puţin. Ce putem fabrica?»", a afirmat John Spink, director asociat în cadrul Programului Antipiraterie şi Protecţia Produselor derulat de Universitatea din Michigan.

Răspunsul este creşterea contrafacerii unor branduri mai puţin cunoscute, uşor de vândut pe internet şi care pot fi comercializate la preţuri mai mari decât falsurile foarte evidente. Cei care le produc evită astfel şi campaniile agresive prin care producătorii de bunuri de lux îşi protejează mărcile.

În mod bizar, se poate ajunge şi la situaţii în care imitaţiile sunt mai scumpe decât produsele originale. În 2007, designerul Anya Hindmarch a vândut genţi de mână din pânză pe care scria "Nu sunt o geantă din plastic" la preţul de 15 dolari. În prezent sunt disponibile falsuri pe internet la 99 de dolari.

Vânzătorii de imitaţii ale bunurilor cu preţuri din categoria medie folosesc un nou truc pentru a păcăli cumpărătorii: stabilesc preţul aproape de cel al produsului original. Orice cumpărător îşi dă seama că o geantă Louis Vuitton vândută cu 100 de dolari nu poate fi veritabilă. Dar când un produs de aproape 300 de dolari este vândut la 200 de dolari, un consumator poate gândi că a dat lovitura. În realitate nu este aşa, produsul de 200 de dolari este fals, notează NY Times.

Autorităţile americane nu publică date despre mărcile contrafăcute, însă designerii şi specialiştii din retail susţin că trendul de falsificare a bunurilor mai puţin scumpe a început să devină mai vizibil anul trecut.

Producătorii de bunuri de lux, ca Versace, Gucci sau Louis Vuitton derulează programe ample prin care urmăresc şi închid site-urile de internet care oferă produse contrafăcute şi deschid sute de procese anual împotriva falsificatorilor. Versace a câştigat recent daune de 20 milioane de dolari într-un astfel de proces.

Lecţia pentru mulţi falsificatori este însă că au şanse mai mari să scape dacă imită branduri puţin cunoscute, mai notează publicaţia americană.

×
Subiecte în articol: externe