În acest sens, guvernul de la Moscova a recomandat în luna iunie acestor societăți să folosească o parte din avioane pentru piese astfel încât celelalte să poată efectua curse până în 2025.
Aeroflot a blocat la sol un avion Sukhoi Superjet 100, un Airbus A350, un Airbus A320 și un Boeing 737 sunt folosite acum ca piese de schimb.
Deși această soluție este folosită, ea o provocare din partea noilor generații de aeronave, A320neo, A350, Boeing 737 MAX şi Boeing 787, a căror tehnologie se îmbunătățește mereu, ceea ce va provoca unele dificultăți deși inginerii ruși sunt extrem de competenți.
Circa 80% din flota Aeroflot ceste alcătuită din avioane Boeing şi Airbus. Compania deține 134 de avioane Boeing şi 146 de avioane Airbus, 80 de avioane ruseşti de tip Sukhoi Superjet-100 în 2021. Însă 15% dintre acestea, respectiv 50 de aparate, nu au mai zburat din luna iulie.
În plus, rutele avioanelor rusești sunt mai puține din cauza sancțiunilor.