Un nou regulament privind parcările din Capitală va fi lansat în dezbatere publică, Nicușor Dan precizând că există parcări plătite cu număr mic de locuri şi un număr imens de spaţii de parcare gratuite pe domeniul public.
"Este o întrebare generală care vizează strategia de parcare. Răspunsul o să-l aveţi în noul regulament de parcare pentru municipiul Bucureşti, pe care îl vom lansa în scurt timp în dezbatere publică. În linii mari, avem un dezechilibru care vine din faptul că avem nişte parcări plătite cu un număr mic de locuri relativ la necesar şi un număr imens de spaţii de parcare gratuite pe domeniul public. Şi atunci nu o să reuşim niciodată să stimulăm bucureşteanul să-şi lase maşina la o parcare periferică, dacă noi luăm bani şi în acelaşi timp oferim locuri de parcare gratuite în mijlocul oraşului. Acesta este dezechilibrul la care noul regulament de parcare, care va cuprinde tarifele de parcare peste tot în Bucureşti, o să răspundă. Nu pot să dau acum, înainte de a lansa în dezbatere publică vreau să mă sfătuiesc cu consilierii generali din majoritate", a spus edilul.
Totodată, vor exsta diferențe între parcările reziidențale și cele publice în timpul zilei.
"Ca să faci o strategie de parcare trebuie să facem diferenţa între parcări rezidenţiale şi parcări publice pentru persoanele care le folosesc peste zi. Deci, pe zona de parcări rezidenţiale, tariful pe care oamenii din zonă îl plătesc pentru locul lor de parcare, în mod cert, va fi stabilit pe bază de abonament. Nu o să punem oamenii care locuiesc în zonă să plătească o anumită sumă pe oră. Pentru locurile publice de parcare, adică pentru locurile pe care pe domeniul public oamenii parchează să vină cu maşina la serviciu, din strategia de parcare şi din politica de preţuri pe care noi o să o avem, o să rezulte exact acele locuri critice, locuri unde oricât ai face parcarea, tot nu o să fie suficient, şi în locurile acelea trebuie să facem parcări publice: subterane, supraterane, cum permite relieful", a explicat acesta.
În plus, se a în calcul ca nicio parcare să nu mai fe gratută.
"Există un dezechilibru. În zona Unirii, pe care o cunosc foarte bine, avem acea parcare cu 40 de locuri care este tot timpul plină şi sunt convins că dacă am face acolo 50 lei tot plină o să fie şi tot nu o să fie suficiente locuri de parcare în zonă. Pe de altă parte, în zona Unirii, în care merg pe jos în fiecare dimineaţă, avem câteva sute de maşini abandonate pe domeniul public, nişte locuri pe care le ocupă degeaba pentru că nimeni nu s-a ocupat să le ridice de acolo. Acesta este mecanismul în care trebuie mai întâi să corectăm un dezechilibru care există pe piaţa locurilor de parcare", a spus Nicuşor Dan.
Lun, în ședința Consiliului General se va vota ca un teren de 3 hectare din zona de vest a Capitalei să fie acordat Primăriei Sectorului 6, pentru a fi depozitate maşinile ridicate.
"Problema nu este numai a maşinilor parcate neregulamentar, problema este şi a maşinilor care sunt parcate pe prima bandă, pentru că aşa a decis Municipalitatea. Sunt maşini care stau acolo de un an, doi, trei", precizează primarul.