Festivalul Brazilor de Craciun a strans anul acesta 214.100 de euro. Banii vor fi donati de catre organizatorii evenimentului, Salvati Copiii Romania, micutilor care au nevoie de ajutor pentru a merge la scoala.
Ajuns la cea de-a unsprezecea editie, festivalul s-a desfasurat la Bucuresti, pe 9 decembrie, la hotelul Radisson, unde vedetele au facut o adevarata parada, atat a tinutelor de gala, cat si a marinimiei, licitand pentru bradutii oferiti pentru strangerea de fonduri.
In cadrul Galei prezentate de Andi Moisescu si Andreea Raicu s-a strans suma de 83.100 de euro din licitatia bradutilor creati special pentru acest eveniment de designeri si de copiii care fac parte din organizatia Salvati Copiii. Banii s-au mai strans si din biletele de tombola. Din sponsorizarile pentru Festival a mai fost adunata suma de 131.000 de euro. Suma colectata va fi folosita pentru aproximativ 2.500 de copii si familiile lor care vor fi integrati in programe de prevenire a abandonului scolar si de integrare sociala.
In Romania, 99.066 copii cu varsta cuprinsa intre 7 si 14 ani trebuie integrati in sistemul de invatamant. De 11 ani, Salvati Copiii organizeaza Gala Festivalul Brazilor de Craciun pentru a strange fondurile necesare continuarii programelor sociale realizate pentru sprijinirea acestor copii. 'Dorim sa le multumim tuturor designerilor, companiilor si sponsorilor individuali, pentru ca sunt alaturi de noi in aceasta campanie si pentru ca ne ajuta in fiecare an sa redam dreptul la educatie copiilor', spune Gabriela Alexandrescu, Presedinte Executiv Salvati Copiii Romania.
In cele 11 editii de pana acum, Festivalul Brazilor de Craciun a reusit strangerea sumei de 2.544.000 euro, bani folositi pentru reintegrarea scolara a 17.000 de copii care muncesc, facilitarea accesului la educatie si prevenirea abandonului scolar pentru copiii din comunitatile sarace. De asemenea, familiile lor au primit ajutor financiar si consiliere in cele 43 de centrele educationale Salvati Copiii Romania. In anul scolar 2010 - 2011, in centrele educationale au fost integrati 3.256 copii in gradintie estivale si programe de prevenire a abandonului scolar.
La aceasta editie, 26 de braduti originali si spectaculosi, realizati din cele mai diverse materiale, au fost creati de urmatorii designeri romani: Venera Arapu, Wilhelmina Arz & Burberry, Cristina Batlan & Musette, Claudia Castrase & Damiana Ormenisan & Sephora, Alexandru Ciucu, Lena Criveanu & Hansen Design, Rhea Costa si Malvina Cervenschi, Kristina Dragomir, Alexandru Ghildus si Mihnea Ghildus, Mihaela Glavan, Philippe Guilet & Iconique Class Studio, Adelina Ivan, Rita Muresan & Santa Margherita, Ioan Nemtoi, Carmen Ormenisan, Oxette, Stephan Pelger, Cristian Samfira, Mirela Stelea, Iris serban & Square One, Agnes Toma, Ana Wagner, Isabela Walter & Fabrica Dada, Luana Ibacka & Bellagio Casa, Dj Wanda & Gett’s si Salvati Copiii.
Dintre cei 11 brazi intrati in licitatia serii, suma cea mai mare, 19.000 de euro, a fost obtinuta de bradul creat de Ioan Nemtoi si oferita de BRD. Cumparatorii brazilor au fost: BRD, Anchor Group, BCR, ECDL, Wunderman, Lidl, Vinexpert, Jean Valvis, Veronica Savanciuc, Printesa Marina Sturdza, Enciu Fernando, Camelia sucu si altii.