Conducerea Apa Nova mai are la dispozitie trei luni pentru a-si remedia greselile, in caz contrar risca o amenda de pana la 5 milioane de euro. Adrian Cristea, directorul general ARBAC (Agentia de Reglementare a Nivelurilor de Servicii Apa Canal), a definitivat raportul privind activitatea Apa Nova la cinci ani de la semnarea contractului de concesiune cu Primaria Capitalei. Situatia nu este roz, din cele 17 niveluri de servicii care au fost analizate de ARBAC, trei nu au indeplinit deloc prevederile contractuale, iar sapte necesita imbunatatiri.
BUBE. "Nu au atins nivelul privind contorizarea clientilor si vom merge la arbitraj international pentru retele telescopice. Un alt nivel care nu a fost indeplinit este cel al randamentului retelei, mai exact apa facturata ca procent din apa produsa. Nu au putut sa dovedeasca pierderile din sistem", ne-a spus Cristea. O alta buba a societatii franceze a fost gasita la facturile emise. Apa Nova a facturat dupa contorul de retea si nu dupa cel montat la bloc. De altfel, foarte multi bucuresteni au reclamat facturarea incorecta a consumului de apa potabila si al canalizarii pentru apa calda. Pentru fiecare abatere in parte, societatea franceza poate primi o amenda de 1.500.000 de euro. REPROSURI. In urmatoarele luni, Apa Nova, condusa de Andreas Baude (foto), va trebui sa-si remedieze greselile si, in plus sa imbunatateasca si alte niveluri de servicii din contract, cum ar fi calitatea apei in sistem. De asemenea, in situatii de criza cum au fost inundatiile din ultima perioada, Apa Nova va fi obligata sa remedieze o avarie semnalata de abonati in 24 de ore, nu in 48 asa cum era pana acum. Daca lista de reprosuri facute de ARBAC va fi in final acceptata si de primarul general, Adriean Videanu, mandatat de consilierii generali sa amendeze Apa Nova, societatea franceza poate primi pentru prima data o amenda considerabila. (Monica C. Andrei)Citește pe Antena3.ro