x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator CFR Infrastructură: 11 firme interesate de modernizarea secțiunilor Timișoara-Ronaț și Ronaț-Arad

CFR Infrastructură: 11 firme interesate de modernizarea secțiunilor Timișoara-Ronaț și Ronaț-Arad

23 Feb 2022   •   21:00
CFR Infrastructură: 11 firme interesate de modernizarea secțiunilor Timișoara-Ronaț și Ronaț-Arad

11 firme și asocieri au depus oferte la procedura de licitație deschisă pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunile Timișoara Est - Ronaț Triaj și Ronaț Triaj - Arad, aferente obiectivului Modernizarea liniei Caransebeș-Timișoara-Arad.

Potrivit unui comunicat al CFR Infrastructură, valoarea totală estimată a contractelor este de aproape 4 miliarde de lei fără TVA, din care peste 1,4 miliarde pentru lotul 3 Timișoara Est - Ronaț Triaj și peste 2,4 miliarde pentru lotul 4 Ronaț Triaj - Arad.

Contractele sunt finanțate din fonduri externe nerambursabile.

Au fost depuse 6 oferte pentru lotul 3, în lungime de 13,86 de kilometri.

„Pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu cu înălţimea de maxim 12 metri, cât și în debleu cu adâncimea de maxim 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat, pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulația cu viteza de 160 km/h”, a transmis CFR Infrastructură.

De asemenea, se vor executa, printre altele, lucrări de construcţie, reconstrucție sau reparaţii a 3 poduri și 3 podeţe, 9 pasaje denivelate, o trecere la nivel și două podeţe de descărcare, de modernizare a instalațiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicații, semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice și de modernizare a clădirilor din staţiile şi haltele de mişcare de pe tronson: Timişoara Est, Timişoara Nord; Ronaţ Triaj Gr. D (post de mișcare), Timișoara Centru, Ronaţ Triaj Cab.1, Ronaț Triaj h, Ronaț Triaj Gr. D (halta). Stația care se va transforma în post de mișcare este Stația (grupa de linii) Ronaț Triaj Gr. D.

Pentru lotul 4 au fost depuse 5 oferte. Lotul Ronaț Triaj – Arad are 55 de kilometri.

„Pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu cu înălţimea de maxim 12 metri, cât și în debleu cu adâncimea de maxim 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat, pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulația cu viteza de 160 km/h. Calea ferată existentă între staţiile Aradu Nou și Arad se va menţine simplă, însă se va moderniza. Pe intervalul dintre staţiile Aradu Nou şi Glogovăţ, traseul existent al căii ferate (linia Aradu Nou – Glogovăţ) se va modifica, pentru a se putea realiza un racord feroviar, care va asigura ocolirea Municipiului Arad de către trenurile de marfă, care vor circula între Timişoara şi Arad. Noul tronson feroviar proiectat între Aradu Nou şi Glogovăţ va traversa râul Mureş pe un pod construit în amonte faţă de cel existent”, arată compania.

De asemenea, se vor executa, printre altele, lucrări de reconstrucție sau reparaţii la 6 poduri, 30 podeţe, 7 treceri la nivel, 15 pasaje denivelate și 9 podeţe de descărcare, de modernizare a instalațiilor și de de modernizare a clădirilor din staţiile şi haltele de mişcare de pe tronson: Sânandrei, Băile Călacea, Orţişoara, Vinga, Şag, P.M. Valea Viilor, Aradu Nou, Glogovăț, Micălaca. Stația care se vor transforma în post de mișcare este Staţia Valea Viilor.

Durata de implementare a fiecărui contract este de 102 luni, din care: 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor, 60 de luni reprezentând perioada de garanție.

(sursa: Mediafax)

×