Online-ul va ajunge la 2% din comerţul alimentar până în 2025, mai mult decât dublu faţă de anul trecut, însă câştigătorul absolut al acestei perioade va fi segmentul de discount care va ajunge la o cotă de piaţă de 38%, arată o analiză a companiei de cercetare Roland Berger, citată de ZF.
Convenienţa, mai exact magazinele moderne de proximitate, va câştiga teren, în timp ce perdanţii vor fi hipermarketurile şi comerţul tradiţional, arată aceeaşi sursă.
Totuşi, trebuie menţionat că în această perioadă (2020-2025) şi piaţa totală va creşte, în medie cu 5% pe an, de la 19 mld. euro anul trecut la 25 mld. euro în 2025. Astfel, în cazul hipermarketurilor spre exemplu, deşi cota de piaţă va scădea de la 12% la 9%, în valori absolute (vânzări), ele vor stagna. Asta înseamnă că în acest format românii vor merge în continuare şi vor cheltui aceiaşi bani ca în prezent, doar că sumele suplimentare ce vor rezulta din creşterea puterii de cumpărare se vor îndrepta spre alte tipuri de magazine.
Cota de piaţă a reţelelor străine va urca la 80%. Anul trecut, comerţul alimentar a ajuns la 19 mld. euro, continuându-şi trendul ascendent în pofida pandemiei de COVID-19
(sursa: Mediafax)