x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Conferinţă internaţională despre media şi religie, la Universitatea Bucureşti

Conferinţă internaţională despre media şi religie, la Universitatea Bucureşti

08 Oct 2013   •   18:01

European Communication Research and Education Association (ECREA), împreună cu Şcoala Doctorală în Ştiinţele Comunicării a Universităţii din Bucureşti şi Asociaţia Formatorilor din Jurnalism şi Comunicare organizează în zilele de 11 şi 12 octombrie conferinţa “Media and Religion”.  Conferinţa  este organizată cu spijinul Patriarhiei Române, al Primăriei Sectorului 3 şi al firmei Creative Ideas. Deschiderea va avea loc la 11 octombrie, începând cu ora 9:30 la Casa Eliad, Bulevardul Mircea Vodă nr 5, sect 3, Bucureşti (tel. 021-3215817).

Evenimentul reuneşte 26 de participanţi de la universităţi de presigiu din Franţa (Univeritatea Paris II Sorbonne din Paris, Univeritatea Sorbonne Nouvelle Paris 3, Univeritatea Paris 8 – Vincennes, Universitatea “Paul Valéry” din Montpellier) , Slovacia (Universitatea Catolică din Ružomberok), SUA (Universitatea Webster, Universitatea de Stat din Georgia), Nigeria (Universitatea Redeemer din Mowe), Suedia (Universitatea din Lund), Finlanda (Universitatea din Helsinky), Polonia (Universitatea Economică din Katowice) şi România (Universitatea din Bucureşti).

Conferinţa “Media and Religion” se bucură de prezenţa a patru invitaţi speciali: Johanna Summiala (Finlanda), Erich Rothenbuhler (SUA), Ştefan Bratosin (Franţa) şi Nicolae Dascălu (România, Basilica Press Center).

Sâmbătă, 12 octombrie ora 15:30 participanţii la conferinţă vor vizita sediul Patriarhei Române şi vor fi primiţi de oficialităţi ecleziastice.

Sesiunea ştiinţifică îşi propune să devină o platformă de dezbatere a relaţiilor dintre sacru şi profan, aşa cum sunt ele (inter)mediate de presa contemporană. Participanţii vor aborda problematici cum ar fi: mediatizarea fenomenelor religioase, utilizarea arhietipurilor religioase în presă, publicitate şi relaţii publice, mass-media şi religia în mediul online, ritualurile media şi evenimente mass-media, ritualurile de consum media, revelaţiile mass-media şi secretele religioase/sacre, antropologia media din punctul de vedere al categoriilor sacru şi profan. Mai multe informaţii pe site-ul conferinţei: mediaandreligion.ro. (M.C)


×