Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA informează că traficul feroviar este adaptat la condiţiile meteo nefavorabile înregistrate în județele aflate sub Cod galben de vânt puternic, ploi şi ninsori viscolite, probleme în circulație fiind înregistrate la regionalele Iași, Brașov și București.
La această oră, echipele de intervenție acționează în teren pe secții de cale ferată de pe raza regionalelor Iași, Brașov și București pentru remedierea deranjamentelor înregistrate la sistemul de alimentare cu energie electrică, unde nu există tensiune în firul de contact, din cauza copacilor căzuți pe calea ferată.
Traficul feroviar pe distanțele respective a fost oprit pentru a permite accesul și intervenția drezinelor și a personalului specializat, trenurile care circulau pe traseele respective fiind oprite în alte stații de pe traseu.
Astfel, în acest moment se intervine cu drezine pantograf și cu personal propriu pe raza Regionalei CF Iași, pe intervalul de stații Grădinița – Lunca Ilvei, unde sunt în desfășurare lucrări de repunere sub tensiune a liniei de contact. În prezent este afectată circulația a trei trenuri de călători (R 5702, R 4205), care staționează în gările adiacente.
Pe raza SRCF Brașov, între stațiile Toplița și Gălăuțaș circulația feroviară este temporar oprită din cauza condițiilor meteo nefavorabile (ninsoare viscolită), fiind afectată în prezent circulația a trei trenuri de călători, IRN 407, R 4506 și R 4503.
Între stațiile Timișu de Sus și Dârste, circulația trenurilor se realizează pe firul I, deoarece pe firul II nu există tensiune. Se intervine cu drezina pantograf pe firul I pentru remedierea deranjamentului.
Pe raza SRCF București, în stația CF Sinaia (linia 1 și 2) și pe distanța Sinaia – Valea Largă, fir II este scoasă accidental de sub tensiune linia de contact din cauza copacilor căzuți. Circulația feroviară se realizează pe firul I. Se intervine pentru remedierea deranjamentului cu drezina pantograf.
Pe raza regionalelor CF Iași, Brașov, București și Timișoara sunt activate comandamentele locale și personalul feroviar acționează și intervine, după caz, pentru ca circulația feroviară să se desfășoare continuu și în siguranță.
(sursa: Mediafax)