x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Cum a ajuns Bucureştiul capitala gropilor

Cum a ajuns Bucureştiul capitala gropilor

de Monica Andrei Capatos    |    24 Feb 2010   •   00:00
Cum a ajuns Bucureştiul capitala gropilor
Sursa foto: Jurnalul foto/

Au fost numărate, au fost discutate punct cu punct, au fost împărţite, dar degeaba. Gropile apărute după deszăpezire pe mai toate arterele din Capitală au rămas principala problemă a şoferilor.



La Primăria Capitalei s-au făcut comandamente peste comandamente încă de la începutul lunii, dar situaţia din teren a rămas la fel. Drumarii au primit un ultimatum până sâmbătă.

La capitolul întâlniri, strategii pe hârtie, discuţii de dragul poporului, autorităţile locale stau cel mai bine. Problemele apar atunci când trebuie să se pună în practică tot ce s-a stabilit. Aşa s-a întâmplat şi cu gropile din Bucureşti. Subiectul a fost tranşat la începutul lunii, când primarul general, Sorin Oprescu, i-a chemat pe constructori şi le-a cerut să se organizeze, astfel încât gropile din carosabil să fie reparate cât mai repede. Ideea era să se lucreze 24 din 24 de ore.

Promisiuni au fost cu duiumul, situaţia din teren însă a rămas la fel, cu mici excepţii. "Dacă asfaltăm în ritmul acesta, vom termina de astupat gropile în anul 2017", le-a spus Oprescu ieri asfaltatorilor. El le-a cerut ca până sâmbătă dimineaţă să termine tot ce au promis, precizând că a primit multe sesizări de la şoferi care şi-au avariat maşinile. "Dacă nu terminăm până sâmbată dimineaţă, vă voi imputa toate plângerile pe care le am în birou", a avertizat edilul.

100 DE STRĂZI CIURUITE
Şoferii care traversează Bucureştiul sunt revoltaţi de ce se întâmplă. "Ieri am trecut pe roşu, pentru că nu puteam să fiu atent şi la semafor, şi la gropile din intersecţia de la Răzoare. Erau atât de adânci, încât nu puteam să risc să cad în ele. Îmi rupeam maşina", ne-a declarat un taximetrist. În urmă cu o săptămână, conducerea Administraţiei Străzilor a întocmit o listă cu toate arterele de circulaţie ciuruite după deszăpezire.

Cam 100 de străzi din Capitală au fost depistate cu probleme. Pe la colţuri, drumarii se plâng că nu au bani suficienţi să acopere toate găurile din carosabil, cât despre soluţia minune propusă de edilul-şef nici nu poate fi vorba. Inspectorii municipalităţii au trecut şi ei la treabă şi au mers pe teren să vadă cum firmele de construcţii care au contracte cu Primăria Capitalei şi-au făcut treaba. La prima mână, nu tot ce s-a raportat a fost adevărat. Cei de la Tehnologica Radion anunţau luni seară că vor lucra pe Bulevardul Mircea Eliade, Radu Beller şi pe Bulevardul Iuliu Maniu.

Însă pe Strada Mircea Eliade au mai rămas gropi la intersecţia cu Radu Beller şi fisuri transversale la intersecţia cu Bulevardul Primăverii, iar pe Bulevardul Iuliu Maniu s-a lucrat la ieşirea spre autostradă cu mixtură stocabilă, dar carosabilul nu se prezintă în condiţii optime. Mai sunt probleme la Piaţa Sudului şi la intersecţia cu Turnu Magurele, zonă aflată în ograda firmei Han Group.

Firma Eurovia anunţa că va lucra cu trei echipe, însă pe Prelungirea Ghencea a fost remediată doar o bandă, iar pe Strada Ştirbei Vodă nu s-a lucrat. Acestea sunt doar câteva exemple, lista arterelor ciuruite fiind mult mai lungă.


DRUMARII AU PREA PUţINI MUNCITORI
Câţiva muncitori scoşi în stradă nu pot face faţă numărului mare de gropi din asfalt. Aseară la comandamentul de la municipalitate cel mai prost a ieşit firma Tehnologica Radion SRL care a anunţat că vor lucra doar cu două echipe în condiţiile în care pe strada Batiştei, Bulevardul Ion Ionescu de la Brad, Piaţa Eroii Revoluţiei, Calea Vitan, Calea Dudeşti, Bulevardul Iuliu Maniu şi Splaiul Independenţei nu se intervenise. "N-o luaţi in glumă nu vedeţi nici un ban de la mine, o să merg până la rezilirea constractului", i-a ameninţat Oprescu. Situaţia nu este roz nici pe Şoseaua Olteniţei, Şoseaua Giurgiului, lucrări ce aparţin SC Euroconstruct Trading, pe Strada Braşov, Bulevardul Kogălniceanu Şoseaua Colentina  - zone ce sunt în administrarea SC Euroavia SA şi pe Gheorghe Şincai, Calea Văcăreşti - artere de care se ocupă SC Han Group. Drumarii au promis că vor lucra şi timpul nopţii.

×
Subiecte în articol: observator bucuresti gropi reparaţie