"Damen Holding B.V. (Damen) a luat act de difuzarea extinsă în presă și interesul public cu privire la situația Șantierului Mangalia. Având în vedere lipsa de claritate a mai multor narative, compania noastră ar dori să prezinte următoarele precizări.
Damen va rămâne în România și își va continua activitatea la Galați.
Nu există îndoială că Legea 187/2023 este aplicabilă și Damen este lipsit de controlul operațional și managerial, prin încălcarea totală a acordului inițial de către statul român, de unde și dreptul Damen de a înceta contractul de asociere. Acest lucru a fost recunoscut chiar și în documente oficiale ale Ministerului Economiei din România.
Așa cum Damen a notificat toate autoritățile responsabile, încetarea contractului de asociere este deja în vigoare de la 03.08.2023.
Damen așteaptă doar cooperarea părții române pentru o implementare eficientă a procedurii de retragere, cu cât mai puține perturbări posibile pentru toate părțile interesate.
Mai mult, Damen Holding nu a fost contactat de nicio autoritate și nu are discuții în prezent cu nicio comisie.", transmite compania.
România ar trebui să plătească despăgubiri de 500 de milioane de euro, dacă olandezii se retrag, însă consecințele socio-economice pe care „divorțul” firmei olandeze de statul român le-ar lăsa în urmă sunt mult mai grave. Pe lângă taxele și impozitele de circa 81 de milioane de euro plătite până acum statului român doar din salariile angajaților, blocarea activității pe acest șantier ar dezechilibra grav economia din sudul litoralului.