Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa stă pe un butoi de pulbere după ce a ieşit la iveală faptul că au fost semnate mai multe contracte controversate, în defavoarea statului român. În urma scandalurilor publice, directorul general al companiei de stat, Lucian Băluţ (foto) a părăsit barca prin demisie. Potrivit unor surse din cadrul companiei, demisia se va afla pe ordinea de zi a Consiliului de Administraţie care se va întruni în cursul acestei zile. Aceasta survine în urma dezvăluirilor făcute în exclusivitate de Jurnalul Naţional cu privire la clauzele contractului semnat de CN APMC SA cu Van Oord Dredging and Marine Contractors pentru prelungirea digului de Nord al portului Constanţa cu 1050 de metri, a cărui valoare este de aproximativ 125 milioane euro.
Contractul cu pricina a fost conceput şi înmânat ofertanţilor odată cu Caietul de Sarcini în 2010, apoi a fost modificat şi semnat la 1 februarie a.c. de echipa condusă de Decebal Şerban, în calitate de director general. Acum, acesta este director adjunct. În urma modificărilor făcute s-a creat posibilitatea majorări preţului contractului, se menţionează într-un raport al Ministerului Transporturilor. În acelaşi raport se mai precizează că a fost introdusă clauza 13.9. care prevede că: “Preţul contractului poate fi ajustat în cazurile şi condiţiile reglementate exclusiv de lege şi numai în măsura strict necesară pentru acoperirea creşterii costurilor pe baza cărora s-a fundamentat preţul contractului.” În urma celor constatate, inspectorii au concluzionat că, întreaga echipă de conducere care a semnat contractul va face obiectul unei sesizări pentru abuz în serviciu contra intereselor publice.