Pe drumul national 66, care face legatura intre Craiova si Deva, se lucreaza inca din 2003. Cei 294 de kilometri au fost impartiti in tronsoane si atribuiti prin licitatii. Banii au fost obtinuti de la Banca Europeana de Investitii, in proportie de 50%, restul finantarii fiind asigurata de la buget. De curand, un tronson de 44 de kilometri, Rovinari – Bumbesti Jiu a ramas fara constructor. Neindeplinirea obligatiilor contractuale a fost cauza rezilierii contractului. Acesta a fost atribuit in 2007 si in 4 ani de 'santier' au fost realizate 5,8% din lucrari.
In tot acest timp, castigatorul licitatiei, firma Vegyepszer International Ltd, a primit in jur de 4,6 milioane de euro, valoarea totala a contractului fiind de 25 de milioane de euro, din care jumatate finantare BEI. 'Inginerul va emite conform conditiilor contractuale suma care se cuvine Beneficiarului (CNADNR) in urma daunelor produse de Contractor pentru neexecutarea lucrarilor', se arata in comunicatul Companiei. In acest moment reparatiile sectorului de drum au ajuns in curtea DRDP Craiova.
'Contractul de executie lucrari de reabilitare DN66, Rovinari – Bumbesti Jiu, a fost reziliat. In data de 17.10.2011 s-a transmis notificarea de reziliere, aceasta devenind efectiva incepand cu data de 01.11.2011. Lucrarile de reparatii vor fi realizate de catre DRDP Craiova, costurile urmand a fi imputate Constructorului. In prezent se pregatesc documentele necesare pentru organizarea licitatiei in vederea achizitionarii de servicii pentru intocmire SF, revizuire PT, DDE si elaborarea documentatiei de licitatie pentru contractul de executie', se precizeaza intr-un raspuns al Ministerului Transporturilor.
Luna trecuta s-a reusit finalizarea unui tronson din DN 66, cel dintre Baru si Hateg, tronson in lungime de 25 de kilometri. Lotul face parte din portiunea cuprinsa intre Simeria si Petrosani, tronson care numara 79 de kilometri. De altfel, tronsonul a fost impartit in trei loturi: Petrosani – Baru, Baru – Hateg si Hateg – Simeria. Lucrarile au fost incredintate catre trei firme, iar valoarea totala se ridica la 40,2 milioane de euro. Lucrarile ar fi trebuit finalizate in 2007. In acest moment, DN 66 a intrat pe lista promisiunilor de finalizare in acest an.
In urma cu cateva zile, in timpul dezbaterii din Parlament a motiunii simple depuse de grupurile PSD si PNL intitulate 'Panglicile doamnei ministru Boagiu', ministrul a anuntat ca in acest moment se lucreaza pe 2.300 de kilometri de drum national. Finantarea este asigurata de BEI, BERD sau bani de la buget. Anca Boagiu a precizat ca in acest an vor fi dati in folosinta 508 kilometri de drum national reabilitati. In luna octombrie au fost receptionati 70 de kilometri de drum national in judetele Mures si Harghita: DN 66 Baru – Hateg, DN 12 Chichis – Toplita si DN 15 Reghin – Toplita. Perioada de garantie a celor trei tronsoane este de 2 ani. Ieri a fost receptionat si podul peste canalul navigabil Cernavoda pe DN 22 C. Valoarea lucrarii se ridica la suma de 9,4 milioane de euro, finantare BERD si buget. Santierul a fost demarat pe 10 ianuarie 2011 si a avut o perioada esimata de finalizare de 2 ani.