În cazul Duplei, autorităţile sunt cu un pas mai aproape de momentul în care va răspunde penal vinovatul pentru moartea tinerei studente moldovence. Procurorii Parchetului Instanţei Supreme au trimis-o în judecată pe Anamaria Straus, şoferiţa bolidului care a strivit-o pe Tatiana Duplei.
Magistraţii Judecătoriei Sectorului 1 Bucureşti vor purcede la judecarea dosarului “Duplei-Straus” imediat după Sărbătorile de iarnă, la 6 ianuarie 2009. Judecătorii au fost ieri sesizaţi de procurori ai Secţiei de Urmărire Penală şi Criminalistică din cadrul Parchetului Instanţei Supreme să o judece în stare de libertate pe Anamaria Straus, sub acuzaţia de ucidere din culpă.
OMORĂTĂ PE TRECEREA DE PIETONI
Tatiana Duplei şi-a găsit moartea la 21 de ani. A murit în ambulanţa care o ducea la spital după ce a fost lovită pe o trecere de pietoni din Bucureşti la data de 27 martie 2007. Anamaria Straus a accidentat-o mortal, lovind-o cu autoturismul pe care îl conducea – un Audi A6 – în momentul în care tânăra studentă se angajase în traversarea Şoselei Kiseleff pe marcajul pietonal. Şoferiţa nu a acordat prioritate de trecere, în condiţiile în care existau şi semafoare de avertizare. Accidentul s-a produs în jurul orei 16:20 pe sensul de mers Arcul de Triumf – Casa Presei, la intersecţia Şoseaua Kiseleff cu Intrarea Muzeul Satului. Zona era plină de indicatoare rutiere pe care, deşi vizibilitatea era normală, conducătorul auto nu le-a luat în seamă: “trecere pietoni”, “presemnalizare biciclişti”, “oprirea interzisă” şi “limitare viteză 60 km/h”. Anchetatorii care s-au deplasat la faţa locului au stabilit clar că nu a existat nici un fel de urme de frânare, cum nu a existat nici de târâre. În urma cercetărilor de specialitate s-a stabilit că viteza automobilului Audi A6 a fost de 55-60 km/h când a lovit cu partea frontală stângă pe victima aflată în traversarea marcajului pietonal din dreptul căii de acces înspre Muzeul Satului, între benzile a doua şi a treia. Culmea este că, atunci când Tatiana s-a angajat în traversare, maşina de pe banda unu a oprit pentru a-i da prioritate, potrivit declaraţiei martorului Marius Ciobanu, nimeni altul decât poliţistul de circulaţie aflat la post în zonă (să ne amintim că ne pregăteam cu toţii de summit-ul din aprilie).
MAI ÎNTĂI A TĂCUT, APOI A CRITICAT AMPLASAREA MARCAJELOR
În ziua accidentului, şoferiţa Anamaria Straus a refuzat să facă vreo declaraţie, invocând faptul că se află în stare de şoc. La cercetările de la faţa locului a fost însă prezent apărătorul acesteia, avocatul Gheorghe Dragomir. Conform rechizitoriului, “sunt lipsite de relevanţă” apărările inculpatei Anamaria Straus. A fost reţinută declaraţia martorului Ivan Alexandra, potrivit căreia Audi A6 a făcut un adevărat “slalom” printre maşini înainte de a o lovi pe Tatiana. “De vreme ce impactul cu pietonul s-a produs între banda a doua şi a treia, rezultă fără dubiu că, după ce a depăşit autovehiculul în care se deplasa martorul Ivan Alexandra, autoturismul condus de învinuită a mai efectuat aceeaşi manevră cel puţin o dată, revenind de pe banda întâi pe banda a doua”, se arată în actul de trimitere în judecată. Straus a fost prinsă cu minciuna în legătură cu traversarea şi cu mişcarea de întoarcere spre trotuar pe care ar fi făcut-o victima, precum şi cu autobuzul RATB care i-ar fi obturat câmpul vizual. Şoferiţa a spus că fata “alerga tare”, “ţâşnind”. Toţi martorii însă au negat, spunând că fata avea un mers “tineresc” şi nu a avut nici o mişcare de întoarcere. Autobuzul staţionat nu avea cum să-i strice vizibilitatea, deoarece staţia RATB este poziţionată după trecerea de pietoni.
Citește pe Antena3.ro