O aeronavă a companiei Tarom a fost întoarsă din drum, pe Aeroportul "Henri Coandă" Otopeni din cauza unui incident.
UPDATE: Surse din aviaţia civilă au declarat pentru Jurnalul Naţional că una dintre ipotezele luate în calcul ar fi că aeronava s-a lovit, la decolare, cu coada de pistă. Reprezentanţii Tarom au confirmat ulterior că, la decolare, partea din spate a fuselajului a lovit pista.
Avionul care plecase spre la 9.10 Madrid s-a întors la sol după aproximativ jumătate de oră de la decolare. Echipajul cursei a raportat apariţia unui zgomot în timpul procedurilor de decolare, iar comandantul aeronavei a decis preventiv întoarcerea pe aeroport, pentru deplina siguranţă a pasagerilor, conform procedurilor standard.
''Aeronava de tipul Boeing 737-300 va intra într-o procedurã de control amănunţit înainte de a fi reprogramatã la zbor. Toţi cei 78 de pasageri au fost debarcaţi în aeroport, unde li s-a asigurat asistenţă, în conformitate cu regulamentul EC261/2004 şi îşi continuă călătoria cu o altă aeronavă, care a decolat la ora 12.10'', se arată în comunicatul Tarom.
Însă, cazul avionului Tarom nu este unul singular. În ediţia on-line, BBC scrie că mai multe avioane Boeing 737-300S ar putea avea defectiuni similare. Vineri, un alt avion, al Southwest Airlines a prezentat aceleaşi simptome, aterizând de urgenţă la o bază militară din Arizona, SUA. Ca şi în cazul aeronavei Tarom, pasagerii au auzit un zgomot puternic, în cele din urma aeronava Southwest Airlines executând o aterizare de urgenţă, la baza militară mai sus menţionată. Potrivit oficialilor, la examinarea preliminară, s-a constatat apariţia unei crăpături de 1,5m pe fuselajul aeronavei. Nu au existat răniţi grav, însă un însoţitor de zbor a fost rănit usor.
Aeronava a fost retrasa din circulaţie şi trimisă la sediul NTSB (The National Transportation Safety Board) Washington, pentru o analiză în profunzime. Anchetatorii NTSB au efectuat, de asemenea, inspecţii ale altor părţi de-a lungul fuselajului şi au raportat existenta unor fisuri suplimentare. In urma verificarilor, la alte trei avioane Southwest Airlines Boeing 737-300s au fost constatate fisuri asemanatoare. Contactat telefonic, Ioan Mihalcea, purtătorul de cuvânt al Tarom, a spus că nu este în măsură să precizeze dacă aeronava Tarom este identică cu cea a Southwest Airlines, despre care relatează BBC.
Boeinguri cu fisuri în “flota” companiei Southwest Airlines
O inspecţie riguroasă iniţiată după o serie de incidente ce au implicat aeronave Boeing 737 aparţinând companiei Southwest Airlines a scos la iveală fisuri ale fuselajului mai multor avioane. Oficiali din cadrul Autorităţii Naţionale de Siguranţă a Transporturilor (NTSB) din SUA au declarat, pentru BBC, că aceste fisuri, descoperite la trei aeronave, ar fi putut provoca, în timp, găuri în fuselaj.
La sfârşitul săptămânii trecute, Southwest a anulat 600 de zboruri pentru a le permite inginerilor de la Boeing să inspecteze şi să efectueze teste pe cele 79 de aparate de zbor. Până ieri fuseseră verificate 22 de aeronave, dintre care trei au fost găsite “cu probleme”.
Potrivit NTSB, compania Boeing va întocmi o “circulară” în care va descrie tehnicile şi procedurile speciale pe care inginerii să le utilizeze pe viitor atunci când fac verificări la aeronave similare, având şi un număr asemănător de ani de când sunt în funcţionare şi un număr asemănător de aterizări şi decolări. În întreaga lume există 931 de astfel de modele de avioane, dintre care 288 sunt în uz în SUA.
“Incidentul (de vineri – n.r.) a fost cu totul nou şi inexplicabil. Până la acel moment, ne aflam la zi cu toate inspecţiile, cerinţele şi recomandările companiei preoducătoare”, a declarat, pentru BBC, Mike Van de Ven, vicepreşedinte executiv al companiei Southwest.
Statele Unite s-au confruntat, într-un interval de trei zile, cu trei aterizări de urgenţă ale unor avioane Boeing în care nu se putea respira fără masca de oxigen. În cel mai recent incident, care a avut loc duminică, la New York, a fost implicat un avion aparţinând companiei American Airlines, relatează AFP.