Doar 32% dintre romani au o parere buna sau foarte buna despre invatamantul national, procent cu sase puncte mai scazut, comparativ cu perioada similara din 2010, releva un studiu al Institutului Roman pentru Evaluare si Strategie (IRES).
Potrivit sondajului, 66% dintre persoanele chestionate au "o parere proasta sau foarte proasta" despre invatamantul actual.
Daca 43% dintre cei intervievati sunt de acord cu afirmatia "Sistemul romanesc de invatamant este unul performant", 54% isi exprima dezacordul privind acest aspect. Cu toate acestea, aproximativ cinci din 10 romani isi mentin opinia potrivit careia scoala romaneasca este de calitate.
"Perceptia publica privind educatia era si este inca influentata de includerea educatiei in sistemul referentilor identitari, unde tendinta de apreciere pozitiva este explicabila. Cu toate acestea, cutremurele de la ultimele sesiuni de bacalaureat incep parca sa aduca perceptia scolii la un nivel de evaluare mai realist, evident insa si mai pesimist", afirma presedintele IRES, prof. univ. dr. Vasile Dancu.
Studiul a fost efectuat in baza unei anchete de teren din 8 septembrie, pe esantion de 1.423 de persoane, cu varsta de cel putin 18 ani. Esantionul este reprezentativ la nivel national, iar studiul are o eroare maxima tolerata de a 2,6%, a mentionat IRES.