Consorţiul format din firmele SIRD Timişoara/Straco Grup/Genesis International/SCT Bucureşti va moderniza drumul naţional (DN) 76, între localităţile Şoimuş şi Baia Criş, judeţul Hunedoara, pe o distanţă de 40 de kilometri pentru 85,76 milioane de lei, fără TVA.
Lucrările au fost atribuite de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi se vor desfăşura pe o perioadă de doi ani.
Contractul vizează, de asemenea, lucrări specifice care trebuie realizate de antreprenor pentru achiziţia titlurilor de proprietate de către stat, transferul către CNADNR a dreptului de administrare asupra acestora şi emiterea documentelor cadastrale în legătură cu proprietăţile expropriate, inclusiv consultanţă, reprezentare, asistenţă, documentaţii, schiţe, cercetare şi alte activităţi conexe, se arată într-un anunţ al companiei.
Finanţarea contractului va fi asigurată printr-un împrumut de la Banca Europeană de Investiţii.
Câştigătorul a fost selectat în urma unei licitaţii deschise, criteriul de atribuire fiind oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic, în care propunerea financiară a avut o pondere de 80%, iar cea tehnică de 20%.
Partea din contract care ar putea fi subcontractată totalizează circa 1,35 milioane de lei.
Societatea de Întreţinere şi Reparaţii Drumuri (SIRD) din Timişoara a fost înfiinţată în anul 2001, prin externalizarea din cadrul Regionalei de Drumuri şi Poduri Timişoara a serviciului mecanizare, iar în anul 2004 firma a fost cumpărată de omul de afaceri Ovidiu Tender.
Firma Straco Bucureşti este activă în principal pe piaţa românească a construcţiilor de drumuri şi autostrăzi, dar mai are activităţi în domeniul producţiei de mixturi asfaltice şi beton. Principalii acţionari ai Straco sunt Alexandru Horpos, care deţine 37,5% din acţiuni, Traian Horpos, cu 27,5%, şi Vlad Vameşu, cu 20%.
Firma Genesis International face parte din grupul Straco.
Societatea de Construcţii în Transporturi (SCT) Bucureşti desfăşoară activităţi de construcţii şi reabilitări de drumuri, poduri şi căi ferate. Firma a fost privatizată în 2000 şi este deţinută în proporţie de 81,9% de CCCF Bucureşti, iar AVAS are 4,56% din titluri.
Mediafax
Citește pe Antena3.ro