Mihai Necolaiciuc, fost director general al CFR în perioada iulie 2000-octombrie 2003, a declarat, la România TV, că "naşii" de tren păstrau doar 30% din şpaga luată de la călătorii prinşi fără bilet, restul mergând la şefii ierarhici ai controlorilor de tren.
"Controlorul păstrează cam 30%, toată lumea ştie. Sistemul este bine pus la punct", a declarat Mihai Necolaiciuc. Acesta a arătat că problema şpăgii la CFR (http://www.rtv.net/perchezitii-la-ministerul-transporturilor-si-la-cfr--mai-multi-angajati-ridicati-de-politisti-video_50394.html) este una foarte veche, încă de pe vremea sistemului comunist. Din acea vreme datează introducerea unui sistem de prevenţie prin care controlorii declarau banii pe care îi aveau la ei la urcarea în tren şi apoi trebuiau să prezinte banii la coborâre, scrie RTV.NET.
Sistemul s-a dovedit a fi un eşec. "Trebuie eliminat contactul direct dintre controlori şi cel care urcă în tren. Să fie controlat la coborâre nu a funcţionat nici pe vremea sistemului comunist", a spus Necolaiciuc. Acesta a relatat că, încă de pe vremea când era şef la regionala CFR Iaşi, ştia că unii revizori de secţie aştepau controlorii la terminarea cursei pentru a încasa şpaga colectată de aceştia în tren.
Află la cine se ducea cea mai mare parte din şpaga oferită de călători pe RTV.NET.