x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator O evaluare corectă a elevilor nu se face doar prin examenul de bacalaureat - Constantin Oprean, rectorul Universităţii „Lucian Blaga”, Sibiu

O evaluare corectă a elevilor nu se face doar prin examenul de bacalaureat - Constantin Oprean, rectorul Universităţii „Lucian Blaga”, Sibiu

de Robert Veress    |    07 Iul 2011   •   13:45
O evaluare corectă a elevilor nu se face doar prin examenul de bacalaureat - Constantin Oprean, rectorul Universităţii „Lucian Blaga”, Sibiu

Daniel Funeriu, ministrul Educatiei a anuntat 'modificari profunde' in invatamantul superior, in toamna acestui an. "Miza esentiala in invatamantul superior vizeaza schimbarea centrului de putere. In invatamantul superior se vor produce din toamna mutatii profunde. Cand vrei sa faci reforma intr-un sistem schimbi centrii de putere, nu faci reforme periferice. Iar centrii de putere ai invatamantului din Romania se afla in universitati", a spus Funeriu, la postul public de televiziune.

In editia de marti, am reprodus reactiile rectorilor universitatilor politehnice din Bucuresti si Timisoara, precum si reactia rectorului Universitatii Babes Bolyai, din Cluj Napoca.

Azi am primit la redactie si pozitia rectorului Universitatii 'Lucian Blaga', din Sibiu, prof.univ.dr.ing. Constantin Oprean, pe care o reproducem in continuare.

'Cu privire la declaratiile facute la TVR, domnul Ministru al educatiei stie cu exactitate la ce se refera atunci cand spune ca sistemul de invatamant superior va suferi modificari profunde. Noi avem o lege a educatiei pe care trebuie sa o respectam asa cum este.

Cat despre plasarea centrului de putere al invatamantului romanesc doar la nivelul universitatilor, consideram ca intregul sistem de invatamant ar trebui sa constituie un centru de putere al societatii romanesti, fiecare nivel de studii avand un rol esential.

Nu se poate face reforma in invatamantul romanesc plecand doar de la invatamantul superior cum nu se poate face performanta in invatamantul superior daca imputurile nu sunt de calitate, ceea ce inseamna ca ar trebui sa privim cu atentie catre fiecare nivel de studii, plecand de la gradinita si terminand cu studiile postuniversitare.

Conform principiilor managementului calitatii, evaluarea se face pe tot parcursul procesului, si nu doar la final. Pentru a avea o perspectiva corecta asupra nivelului de pregatire al elevilor si pentru a obtine un invatamant de calitate, evaluarea acestora ar trebui sa se faca, intr-un mod riguros, pe parcursul intregului ciclu de studii preuniversitare si nu doar la terminarea liceului, printr-un examen de bacalaureat.

Iar calitatea in invatamantul superior se poate face cu elevi care vin bine pregatiti inca de pe bancile liceului. Pentru a avea studenti de calitate, intrarea la nivelul de studii universitare ar trebui sa se faca numai pe baza de examen de admitere. Doar asa putem avea candidati focusati si bine pregatiti in domeniul pe care doresc sa il urmeze si viitori studenti impreuna cu care putem face performanta in invatamantul superior'.

×