Companiile aeriene low-cost critică intenţia autorităţilor de a le muta definitiv cursele de pe aeroportul Băneasa pe Otopeni. Motivul: taxele mai mari.
Companiile aeriene low-cost critică intenţia autorităţilor de a le muta definitiv cursele de pe aeroportul Băneasa pe Otopeni. Motivul: taxele mai mari.
INTERESE. „Tarifele de pe Otopeni sunt foarte mari. Clienţii noştri nu au nevoie
de lux, ci de preţuri convenabile şi să ajungă cu bine la destinaţie”, a spus
Antonio Iervolino, directorul general al MyAir. El a adăugat ca unul dintre
motivele adoptării acestei decizii ar fi ca anumite persoane care îşi construiesc
case chiar lângă pistă consideră că această vecinătate a devenit incomodă. Nici
directorul general al Blue Air nu este de acord ca operatorii low-cost să nu
mai funcţioneze pe Băneasa. Potrivit directorului Gheorghe Răcaru, cei care intenţionează
să scoată companiile low-cost de pe Băneasa „sunt rupţi de realitate şi fac
declaraţii fără suport, deoarece aeroportul Otopeni nu face faţă nici acum, iar
acest lucru se va observa şi când Băneasa va fi închis aproape două săptămâni
pentru lucrari”.
PERICOL PENTRU VECINI. Premierul Tăriceanu
a declarat joi ca i-a cerut ministrului Transporturilor să pregătească măsurile
necesare pentru transformarea aeroportului Băneasa, astfel încât acesta să
deservească societatea Romaero şi să preia avioanele mici, urmând ca zborurile
low-cost să fie preluate de pe aeroportul Otopeni. „Aeroportul, în momentul de
faţă, dincolo de inconvenienţele privind poluarea fonică, a devenit un real
pericol pentru locuitorii din zonă, pentru că se află în mijlocul oraşului.
Există anumite reglementări de prudenţă care fac ca aeroporturile să fie
amplasate în afara oraşelor", a declarat Tăriceanu.