x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Produsele din magazine, analizate cu telefonul

Produsele din magazine, analizate cu telefonul

de Monica Cosac    |    08 Ian 2016   •   19:12
Produsele din magazine, analizate cu telefonul
Sursa foto: allensima/Getty Images/iStockphoto

Cumpărătorii români pot evita capcanele comercianţilor cu ajutorul unei aplicaţii pentru telefonul mobil. O poză făcută unui produs de pe raft poate dezvălui ce ingrediente conţine sau ce contraindicaţii ar putea avea. Aplicaţia se numeşte InfoCons şi recunoaşte peste 20.000 de produse.

Este vorba de o aplicaţie gratuită pusă la dispoziţie de Asociaţia InfoCons – Organizaţie pentru Protecţia Consumatorilor, atât pentru telefoa¬nele cu android, cât şi pentru iPhone.

În loc să stea să descifreze diverse etichete, scrise de multe ori cu litere foarte mici sau termeni necunoscuţi oamenilor simpli, sau să compare ingredientele, informaţiile despre produs pot fi primite rapid, prin scanarea codului de bare.

„Pentru cei care îşi fac cumpărăturile în această perioadă, avem aplicaţia cu ajutorul căreia, printr-o simplă scanare a codului de bare la unui produs de pe raft, consumatorul află ce face respectivul produs şi dacă un anume ingredient este contraindicat sau nu. Astfel, în faţa raftului, cetăţeanul poate să aibă o informaţie transpa¬rentă şi poate alege în cunoştinţă de cauză, nu sub imboldul de moment al preţului sau inf luenţat de spoturile publicitare”, a explicat, pentru Jurnalul Naţional, Sorin Mierlea, preşedintele InfoCons. Este vorba de produse alimentare, cosmetice, produse de curăţenie, până la electronice şi electrocasnice. Până în prezent, există informaţii pentru circa 20.000 de produse (aproape toate din magazinele de tip supermarket, exceptând brandurile proprii), însă baza de date este actualizată permanent.

Românii ar trebui să-şi cunoască drepturile de consumatori europeni şi să analizeze mai bine ofertele comercianţilor. Mai mult, aceştia ar trebui să sancţioneze magazinele şi producătorii care nu le respectă drepturile, refuzând să le cumpere produsele, spune Mierlea.
 

×