x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Secretul succesului afacerii Ikea stă în restaurantul magazinului

Secretul succesului afacerii Ikea stă în restaurantul magazinului

11 Iun 2015   •   12:12
Secretul succesului afacerii Ikea stă în restaurantul magazinului

Restaurantele din marile magazine se folosesc de manipulare psihologică pentru a ne determina să cheltuim bani.

Chris Spear, executive chef la Sodexo, şi care a supravegheat serviciile alimentare ale magazinelor Ikea din SUA, şi-a exprimat părerea asupra modului de operare ale acestora.

Ikea nu este un restaurant în sensul tradiţional, au un restaurant şi un soi de fast-food plus o alimentară la parter.

Ikea se foloseşte de serviciile departamentului alimentar pentru a-şi consolida imaginea de magazin cu preţuri mici, chiar dacă vânzarile de alimente aduc pierderi.

Să zicem că vedeţi o canapea care costă 2500 de lei, este ăsta un preţ bun? Habar nu aveţi, nu aţi mai cumpărat niciodată o canapea.

Însă puteţi mânca un prânz cu numai 9 lei. Ştim cât de scump este să mâncăm în altă parte. La fast-food-ul magazinului puteţi mânca şi hot-dog care costă în jur de de 1 leu.

Restaurantul este plasat strategic, după ce clientul mănâncă, trebuie să străbată tot magazinul ca să iasă...iar pe drum... banii încep să zboare din buzunare...iar Ikea, chiar dacă a pierdut pe partea alimentară, a câştigat pe partea de mobilier.

Strategia Ikea de a-şi vinde mobila cu ajutorul mâncării este una interesantă şi unica în felul ei.

×
Subiecte în articol: ikea