Restaurantele din marile magazine se folosesc de manipulare psihologică pentru a ne determina să cheltuim bani.
Chris Spear, executive chef la Sodexo, şi care a supravegheat serviciile alimentare ale magazinelor Ikea din SUA, şi-a exprimat părerea asupra modului de operare ale acestora.
Ikea nu este un restaurant în sensul tradiţional, au un restaurant şi un soi de fast-food plus o alimentară la parter.
Ikea se foloseşte de serviciile departamentului alimentar pentru a-şi consolida imaginea de magazin cu preţuri mici, chiar dacă vânzarile de alimente aduc pierderi.
Să zicem că vedeţi o canapea care costă 2500 de lei, este ăsta un preţ bun? Habar nu aveţi, nu aţi mai cumpărat niciodată o canapea.
Însă puteţi mânca un prânz cu numai 9 lei. Ştim cât de scump este să mâncăm în altă parte. La fast-food-ul magazinului puteţi mânca şi hot-dog care costă în jur de de 1 leu.
Restaurantul este plasat strategic, după ce clientul mănâncă, trebuie să străbată tot magazinul ca să iasă...iar pe drum... banii încep să zboare din buzunare...iar Ikea, chiar dacă a pierdut pe partea alimentară, a câştigat pe partea de mobilier.
Strategia Ikea de a-şi vinde mobila cu ajutorul mâncării este una interesantă şi unica în felul ei.