Maternitatea Bucur este beneficiara primei donaţii din cadrul campaniei “Grijă pentru copii”, lansată de Dorna alături de asociaţia Salvaţi Copiii, în toamna acestui an. Noul incubator reprezintă primul echipament medical pe care maternitatea îl primeşte în ultimii cinci ani de activitate.
Prin campania “Grijă pentru copii”, care a început pe 15 septembrie anul acesta, Dorna, alături de asociaţia Salvaţi Copiii, susţine proiecte care au ca scop prevenirea cauzelor prematurităţii şi îmbunătăţirea condiţiilor de îngrijire a nou născuţilor prematur. Prima tranşă aferentă campaniei – în valoare de 30.000 EUR – a fost transferată către asociaţie în scopul dotării cu echipamente performante a spitalelor aflate pe lista de priorităţi.
Pentru stabilirea acestei liste au fost investigate necesităţile din spitale şi maternităti, iar maternitatea Bucur a fost identificată printre unităţile cu nevoie urgentă de suport. Conform datelor furnizare de către medicii de la maternitate, din totalul de 2480 de naşteri înregistrate anul trecut, 327 au fost naşteri premature.
Astfel, echipamentul medical, un incubator donat maternităţii Bucur, va fi un ajutor important atât pentru cadrele medicale din secţia de nou născuţi, cât şi pentru copii şi mamele lor.
Urmatoarele donaţii vor fi anunţate în luna ianuarie a anului 2014.
Maternitatea Bucur este catalogată ca o maternitatea de capacitate medie, de grad III, care primeşte pacienţi din Bucureşti, sectoarele 3 si 4, dar şi din judeţele Ilfov şi Giurgiu. Mai mult, din anul 2011, de la desfiinţarea Spitalului Clinic Caritas, pacienţii acestuia au fost preluaţi de maternitatea Bucur, ceea ce a mărit considerabil numărul de solicitari.
“Mulţumim Asociaţiei Salvaţi Copiii şi Dorna pentru incubatorul primit, este primul echipament de care beneficiem după multă vreme. Orice copil născut înainte de termen are nevoie de căldură, de un incubator, cu atât mai mult cei din terapie intensivă. Echipamentul primit astăzi este extrem de util cadrelor medicale din secţia noastră, dar în primul rând copiilor pe care îi îngrijim”, a punctat Dr. Niculina Licuţa Novaseliv, şef secţie neonatologie, Maternitatea Bucur.
”Mulţumim Dorna pentru că s-a alăturat campaniei noastre de salvare a copiilor nou-născuţi. Împreună vom putea să continuăm modernizarea şi dotarea maternităţilor care au nevoie de sprijinul nostru pentru a oferi o şansă la viaţă pentru copiii născuţi prematur. 1812 copii au pierdut lupta cu viaţa în anul 2012, înainte să împlinească vârsta de 1 an. Dorim să schimbăm această statistică dureroasă! Până acum, Salvaţi Copiii a reuşit, prin generozitatea susţinătorilor şi companiilor să doteze cu echipamente performante 15 maternităţi din România şi continuăm!” a declarat Gabriela Alexandrescu, Preşedinte Executiv al Organizaţiei Salvaţi Copiii.
“Atenţia pentru cei mici ar trebui să fie o prioritate pentru fiecare dintre noi, în special atunci când vorbim despre cazurile de prematuritate. Prin campania “Grijă pentru copii” dorim să atragem atenţia şi să sprijinim o cauză sensibilă din România, iar acest incubator, de care beneficiază începând de astăzi Maternitatea Bucur, speram sa fie de un real ajutor pentru personalul medical al spitalului, copii şi părinţii lor.”, a declarat Natalia Stroe, Marketing Manager România & Moldova, Compania Coca-Cola.
Dorna a lansat campania “Grijă pentru copii” în toamna acestui an, cu scopul de a dota cu echipamente de specialitate cât mai multe maternităţi din România, ajutând astfel la îngrijirea nou născuţilor prematur.
În România, conform datelor statistice oferite de Ministerul Sănătăţii, prin Institutul pentru Ocrotirea Mamei si Copilului (IOMC) “Alfred Rusescu”, unul din zece copii se naşte prematur, având nevoie de atenţie specială chiar din prima oră de viaţă.
Naşterea înainte de termen îi lasă bebeluşului mai puţin timp pentru dezvoltarea şi maturizarea intrauterină, printre consecinţe numărându-se greutatea scăzută la naştere şi riscul crescut de apariţie a afecţiunilor medicale, inclusiv respiratorii, digestive sau oftalmologice.
Despre Compania Coca-Cola
Compania Coca-Cola este cea mai mare companie de băuturi răcoritoare din lume, oferind consumatorilor din întreaga lume peste 500 de mărci de băuturi răcoritoare.
Alături de Coca-Cola, recunoscută ca fiind cea mai valoroasă marcă din lume, compania comercializează o gamă variată de produse ce include băuturi răcoritoare carbogazoase, băuturi răcoritoare cu conţinut caloric scăzut, ape minerale, sucuri de fructe, nectaruri, ceaiuri ready-to-drink, băuturi energizante, cafea ready-to-drink etc. Având cea mai mare reţea de distribuţie din lume, compania Coca-Cola este prezentă în peste 200 de ţări, consumul produselor companiei depăşind 1.8 miliarde de porţii pe zi.
Având în vedere angajamentul său de dezvoltare a unor comunităţi durabile, compania noastră este centrată “pe iniţiative care contribuie la protejarea mediului înconjurător şi conservarea resurselor, încurajarea unui stil de viaţă activ şi echilibrat, crearea unui mediu de lucru sigur pentru angajaţii noştri şi promovarea dezvoltării economice a comunităţilor unde ne desfăşurăm activitatea. Împreună cu partenerii noştri de îmbuteliere, suntem în top 10 angajatori, având peste 700,000 de angajaţi care fac parte din Sistemul Coca-Cola.
În România, ca în toate ţările în care îşi desfăşoară activitatea, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. În România, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său Coca-Cola Hellenic (CCH) România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România).
Pentru mai multe informaţii legate de companie vă rugăm să vizitaţi site-ul www.thecoca-colacompany.com
Despre Organizaţia Salvaţi Copiii
Salvaţi Copiii România este o organizaţie neguvernamentală, de utilitate publică, non-profit, care militează activ pentru drepturile şi protecţia copilului în România, din 1990, în acord cu prevederile Convenţiei Naţiunilor Unite cu privire la Drepturile Copilului.
Programele organizaţiei sunt adresate tuturor copiilor, cu o atenţie deosebită către cei aflaţi în situaţii dificile - copiii din comunităţile dezavantajate, copiii victime ale violenţei, exploatării prin muncă, traficului sau neglijării, copiii refugiaţi etc. În cei 23 de ani de activitate, peste 760.000 de copii au fost implicaţi în campaniile şi programele desfăşurate de organizaţie. Salvaţi Copiii România este membru al Save the Children International, cea mai mare organizaţie independentă din lume care promovează drepturile copilului şi care cuprinde 30 de membri şi desfăşoară programe în peste 120 de ţări.
Despre proiectul “Fiecare Copil Contează”
Salvaţi Copiii România a iniţiat proiectul “Fiecare Copil Contează”, parte a campaniei mondiale Every One, care urmăreşte reducerea mortalităţii infantile şi a copiilor până la cinci ani. Prin proiectul “Fiecare Copil Contează” ne propunem diminuarea cu 15% a mortalităţii infantile şi a mortalităţii copiilor sub cinci ani, în perioada 2010 – 2015.
Prin proiectul ”Fiecare Copil Contează” au fost derulate acţiuni menite să combată cauzele prevenibile ale deceselor, printr-o componentă majoră de informare şi educare, atât în rândul viitoarelor mame, cât şi la nivelul fiecărei comunităţi, şi printr-o componentă de intervenţie, care presupune asigurarea unei alimentaţii sănătoase (suplimente nutriţionale) femeilor gravide şi copiilor cu vârsta de până la 5 ani. Până în acest moment, am lucrat în 26 de comunităţi defavorizate, cu un număr de 3226 de beneficiari, dintre care 2279 copii cu vârste între 0-5 ani, 393 gravide şi 554 mame tinere.
În comunităţile în care s-a desfăşurat programul nu s-au mai înregistrat decese în rândul copiilor cu vârsta mai mică de un an.