O creștere de peste 10% a vânzărilor de televizoare este estimată pentru perioada mai-iulie, generată, în primul rând, de interesul crescut pentru vizionarea meciurilor de la Campionatul European de Fotbal 2020.
Potrivit unui comunicat al evoMAG, compania estimează vânzări de peste 5.000 de televizoare în perioada mai – iulie din acest an și ia în calcul un plus de peste 10% a numărului de televizoare comercializate în 2021 față de anul anterior.
„După un început de an cu o stagnare a vânzărilor de televizoare, vedem, acum, un interes mai mare din partea clienților către astfel de echipamente, generat, în mare parte, de reluarea evenimentelor sportive, de prețurile tot mai accesibile pentru televizoare cu tehnologie de ultimă generație și de intrarea în portofoliu a unor modele noi cu specificații și funcții care permit vizualizarea cu mai mare ușurință a conținutului plătit și accesul la diferite platforme de streaming”, spune Mihai Pătrașcu, CEO-ul companiei.
Spre deosebire de anul trecut, clienții sunt dispuși să plătească mai mult acum pentru un televizor. Astfel, prețul mediu pentru un televizor a urcat de la 1.100 de lei, în 2020, la peste 1.300 de lei anul acesta, se arată în comunicat.
Conform acestuia, românii vor acum ca ecranele produselor achiziționate să fie tot mai mari și sunt interesați de televizoare cu diagonala ecranului, în medie, de 43 de inci (109 cm), față de 32 de inci (81 cm) în trecut. Totodată, o categorie tot mai mare de clienți cumpără televizoare foarte mari, de peste 70 de inci (170 cm), și mai scumpe.
În ultimul an au crescut și pretențiile românilor atunci când vine vorba de achiziția de televizoare. Aceștia își doresc ca televizoarele să permită conectarea wireless la internet, să fie UHD (4K) sau, cel puțin, Full HD, să aibă un sunet cat mai clar și puternic, să aibă telecomandă inteligentă și să aibă integrat modul CI+ (Common Interface Plus) ce permite vizionarea de servicii TV plătite de la operatorii TV, fără a fi necesar un set-top-box/receiver.
(sursa: Mediafax)