x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator UE ne somează: Lămuriţi problema taxei auto, altfel vă amendăm!

UE ne somează: Lămuriţi problema taxei auto, altfel vă amendăm!

12 Feb 2009   •   00:00

România trebuie să lămurească problema taxei de poluare auto până în aprilie, în caz contrar Uniunea Europeană putând declanşa procedura de infringement (încălcarea Tratatului UE), a declarat aseară, la Antena 2, ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi. El a arătat că, în paralel, va iniţia şi va trimite un proiect de lege în Parlament, care, pe principiul ""poluatorul plăteşte", va stipula că fiecare proprietar de autoturism "va plăti cât dioxid de carbon va scoate pe ţeavă".



"Dacă nu ne lămurim până în aprilie cu privire la taxa de poluare auto ne paşte un infringement, adică Uniunea Europeană ne va amenda la bani. Ultimul scandal, ca să zic aşa, cu Comisia Europeană este că taxa e prea mare. Chiar în momentul în care vorbim se lucrează la noua formulă, care sperăm că va fi agreată. Va rămâne aceeaşi structură a actualei taxe, aceleaşi anexe, însă coeficienţii se vor modifica, în sensul că nu vor mai fi la fel de mari. Probabil că mâine după-amiază (joi - n.red) voi trimite noua formulă Comisiei Europene", a precizat ministrul Mediului. Întrebat cum rămâne cu proprietarii de autoturisme care au cumpărat maşina şi au înmatriculat-o după 15 decembrie, când a intrat în vigoare OUG 218/2008 care tripla taxa, Nemirschi a spus că "aceştia ştiau ce-i aşteaptă". Însă, cei care au cumpărat maşina înainte de 15 decembrie şi vor dovedi acest lucru, eventual pe baza facturii, şi care nu au apucat să o înmatriculeze, vor plăti taxa din vară (stipulată de OUG 80/2008), o perioadă de timp.

Taxa de poluare auto se va aplica într-o formă diminuată până în vară, când ar putea fi trecut prin Parlament un proiect de lege care să instituie o taxă anuală pentru toţi poluatorii, în funcţie de gramele de dioxid de carbon şi capacitatea motorului, a declarat, miercuri, ministrul Mediului, după şedinţa de Guvern. El a precizat că, în ordonanţa de Guvern ce va fi discutată săptămâna viitoare în şedinţa Executivului, este vorba despre o altă modalitate de calcul a taxei, care să nu o mai tripleze. De asemenea, ministrul Mediului nu a exclus posibilitatea ca proprietarii de autoturisme care au plătit taxa triplată să primească înapoi o parte din bani şi a adăugat că noua formulă păstrează eliminarea taxei pentru maşinile Euro 4.

Guvernul Tăriceanu a aprobat, în decembrie 2008, Ordonanţa de Urgenţă nr. 2008, ce prevedea triplarea taxei pentru maşinile vechi, premierul explicând atunci că măsura are menirea de a încuraja industria auto din România. Astfel, de la 15 decembrie, taxa pentru o maşină second-hand Euro 4 cu capacitate de 1.400 centimetri cubi a urcat la 840 de euro, faţă de 280 de euro, cum era înainte. Pentru o maşină Euro 4 cu o capacitate de 1.600 cmc taxa a ajuns la 1.440 euro, de la 480 de euro. Taxa de poluare auto pentru o maşină Euro 4 de 2.000 de cmc a crescut la 2.400 euro de la 800 de euro. Pentru o maşină Euro 3 de 1.400 cmc taxa s-a majorat la 2.730 euro, de la 910 euro, pentru un autovehicul cu capacitate de 1.600 cmc taxa a crescut la 4.800 euro, de la 1.600 euro, iar pentru unul de 2.000 cmc taxa a ajuns la 7.800 de euro, faţă de 2.600 de euro anterior. Tot începând cu data de 15 decembrie se aplică şi prevederile care exceptează de la obligaţia de plată a taxei pe poluare autoturismele cu norma de poluare Euro 4 a căror capacitate cilindrică nu depăşeşte 2.000 de centimetri cubi, precum şi utilitarele cu norma de poluare Euro 4, care se înmatriculează pentru prima dată în România sau în statele membre ale UE.

Comisia Europeană a arătat, recent, că primele estimări ale experţilor forului european cu privire la taxa auto triplată, realizate pe baza informaţiilor preliminare primite din partea Bucureştiului, arată că noile măsuri nu sunt conforme cu legislaţia Uniunii Europene. Taxa auto a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, fiind modificată de mai multe ori, inclusiv în urma criticilor formulate de UE.

×
Subiecte în articol: auto romania taxa