Persoanele care sunt în imposibilitatea de a se deplasa, din motive medicale, pot solicita angajaţilor serviciilor de evidenţă a populaţiei să vină la domiciliul lor pentru derularea procedurii necesare obţinerii sau reînnoirii cărţii de identitate, anunţă Ministerul Afacerilor Interne (MAI).
Apropierea alegerilor locale vine şi cu unele facilităţi pentru români. Ministerul Afacerilor Interne, spre exemplu, a luat măsuri astfel încât persoanele care au buletinul expirat, dar nu se pot deplasa la Evidenţa Populaţiei din motive de sănătate, să poată obţine actul de identitate mai uşor.
„Persoanele care din motive medicale sunt în imposibilitatea de a se deplasa pot solicita lucrătorilor serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor să vină la domiciliul lor pentru derularea procedurii necesare obţinerii cărţii de identitate”, a anunţat MAI, într-un comunicat, în care se precizează, totodată, că „eliberarea cărţilor de identitate şi reînnoirea celor expirate este un demers important, inclusiv în vederea exercitării dreptului la vot”.
Potrivit sursei citate, sunt disponibile mai multe staţii mobile care permit echipelor Serviciului Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor (SPCEP) colectarea datelor personale ale solicitantului şi fotografierea acestuia la domiciliu.
„Pentru a beneficia de această facilitate, persoana care este în imposibilitatea de a se deplasa sau aparţinătorii acesteia trebuie să trimită o cerere motivată către structurile de Evidenţa Populaţiei”, precizează MAI.
În ziua alegerilor locale (5 iunie) cărţile de identitate vor fi eliberate în regim de urgenţă, în interval de câteva ore de la momentul la care a fost depusă cererea.