x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Social Românii preferă shopping online şi utilizează intens aplicaţiile de mobil

Românii preferă shopping online şi utilizează intens aplicaţiile de mobil

01 Noi 2017   •   12:36
Românii preferă shopping online şi utilizează intens aplicaţiile de mobil

Românii se mută în online pentru shopping, profitând de beneficiile aduse de diversitatea ofertelor, noutatea produselor, preţuri şi economia de timp, iar categoria fashion este unul din domeniile cu cele mai mari creşteri prognozate în e-commerce-ul local, potrivit unei analize realizate de retailerul online Fashion Days, care operează în prezent în România, Bulgaria şi Ungaria. 

În perioada ianuarie - octombrie 2017, media numărului de comenzi online plasate, pe lună, de un client, pe fashiondays.ro, a crescut cu 9%, faţă de perioada similară din anul precedent. La nivel regional, în primele zece luni ale anului, un client Fashion Days din România şi Ungaria a plasat, în medie, 4 comenzi, în timp ce un client din Bulgaria a plasat aproximativ 4,5 comenzi. O comandă a inclus peste două produse în fiecare dintre cele trei ţări în care este prezent Fashion Days, astfel: în România - 2,21, în Bulgaria - 2,06, iar în Ungaria - 2,29 de produse per comandă. 

Aplicaţia de mobil este cel mai intens utilizată pentru achiziţii în România. Aplicaţiile pentru dispozitivele mobile devin tot mai utilizate de clienţi, care, în România, au plasat mai multe comenzi de pe mobil. Aplicaţia a fost intens utilizată pentru achiziţii în toate cele trei ţări, cea mai mare rată de utilizare fiind înregistrată tot în România - peste 50%, în perioada ianuarie - octombrie 2017. 

'Comportamentul de consum al clienţilor din regiunea în care brandul Fashion Days este prezent se schimbă într-un ritm accelerat, pe care îl anticipam, aceştia migrând tot mai mult către dispozitivele mobile. Clienţii fideli, de exemplu, accesează aplicaţia de mobil Fashion Days, în medie, de 10 ori pe lună, fie pentru a se inspira în alegerea ţinutelor, pentru a afla ultimele noutăţi din magazinul online, fie pentru a plasa comenzi. Pentru că vedem interesul crescut al clienţilor noştri pentru achiziţii de pe dispozitive mobile, la Fashion Days desfăşurăm campanii dedicate în aplicaţie, cu discounturi speciale şi promoţii exclusive', a declarat Robert Berza, manager general Fashion Days. 

Mixul de produse cuprinse în comenzi devine tot mai echilibrat, de la an la an. În România, o comandă plasată pe fashiondays.ro a inclus, în medie, 53% produse pentru femei, 32% pentru bărbaţi, în timp ce 15% reprezintă obiecte pentru copii. Cea mai mare creştere a fost înregistrată de produsele pentru copii, a căror pondere a crescut cu peste 15%, în primele zece luni ale anului în curs, faţă de perioada similară din 2016. 

În Bulgaria, ponderea produselor pentru copii în totalul achiziţiilor a crescut cu peste 26%, iar în Ungaria cu aproape 22%. 

În continuare, ca şi în România, în Bulgaria şi Ungaria, produsele pentru femei sunt cele mai comandate, reprezentând, procentual, 60%, respectiv 62% din totalul produselor cumpărate de pe Fashion Days în fiecare ţară. 

Fashion Days a lansat, pe 15 septembrie, campania toamnă/iarnă 2017. În noul sezon, Fashion Days a introdus 27 de branduri noi. 

De la lansarea campaniei, în top cinci categorii se situează pantofii sport pentru bărbaţi, puloverele pentru femei şi genţile, pantofii sport pentru femei şi botinele. În acest sezon, culorile preferate de clienţii Fashion Days sunt: negru - cu peste 40.000 de produse negre vândute de la lansarea sezonului, albastru - peste 15.000 de produse vândute şi bleumarin - peste 14.000 de produse vândute. 

Cele mai multe comenzi au fost plasate de clienţii din Bucureşti, urmat de Cluj-Napoca, Constanţa, Iaşi şi Timiş. Sofia, capitala Bulgariei, se află pe locul al şaptelea într-un clasament al numărului de achiziţii realizate la nivelul grupului Fashion Days, de la lansarea sezonului toamnă/iarnă 2017. 

Fashion Days este o companie fondată în 2009 de către antreprenori elveţieni, iar din 2015 este parte a grupului eMAG.AGERPRES

×