În perioada 8-11 februarie, Antena 1 ocupa primul loc în clasamentul televiziunilor, pe target-ul All Urban. Postul generalist al Intact are un plus de 45.000 de telespectatori, faţă de aceeaşi perioadă a săptămânii trecute. Principalul post concurent are o scădere de 9.000 de telespectatori. Antena Stars şi Antena 3 îşi păstrează poziţiile de săptămâna trecută. Augusta Lazarov Petrescu ocupă funcţia de Head of Entertainment la Antena Group, calitate în care a supervizat numeroase producţii de divertisment difuzate, în ani, de televiziunile Intact, care s-au bucurat de o popularitate extraordinară. Este la curent cu tot ce se întâmplă nou pe piaţa de televiziune, are o părere avizată despre fenomenul media în general şi în particular, astfel că am întrebat-o despre ce crede că se va întâmpla în 2016, în România, în televiziune, cu atât mai mult cu cât schimbările îşi fac simţită prezenţa de la un sezon la altul.
Augusta Lazarov Petrescu spune că, şi în 2016, vor fi la mare trecere quest show-urile - respectiv emisiunile de tip reality, în care vedetele se bazează pe forţa fizică şi puterea psihică pentru a câştiga concursul. „ Î n mod sigur”, spune ea, „se simte nevoia revenirii proiectelor de ficţiune, pentru că există multe talente autohtone care aşteaptă să fie puse în valoare şi apoi să fie descoperite de publicul larg”. Este vorba atât de actori, cât şi de regizori. O altă caracteristică a anului 2016 în televiziune, consideră Augusta Lazarov Petrescu, este că oamenii îşi vor dori să li se ofere programe în care umorul să aibă o pondere foarte mare. „Televiziunea este refugiul preferat al românilor “, adaugă ea.
Nu doar românii preferă televiziunea, ci şi americanii: Video Advertising Bureau din Statele Unite a compilat datele de audienţă TV şi online furnizate de companiile Nielsen şi Comscore, la sfârşitul lui 2015, şi le-a concentrat într-un infografic, care a fost preluat de nenumărate site-uri de media, inclusiv de faimosul Advertising Age, şi relevă numărul total de consumatori aflați, în medie, în fiecare minut al zilei în faţa televizorului versus cele mai populare reţele media de socializare la nivel continental şi global. Datele demonstrează că un procent zdrobitor de 77% dintre americani preferă televizorul.