Cu siguranţă aţi auzit despre magazine online. Ceea ce este cu totul nou este că au început să apară şi servicii de personalizare a obiectelor prin internet.
În vremuri mai grele ne aducem aminte despre cum reuşeau bunicile şi mamele noastre să facă singure, să creeze şi să ducă la finalizare modele originale de pulovere tricotate, şosete, căciuliţe. Alte mame se pricepeau de minune să-şi croiască singure aşternuturi de pat, perdele, draperii sau să aranjeze casa. Din moment ce există atât de multe exemple, de ce ne-ar mira să aflăm că acum oricine are şansa să-şi creeze propriul covor. E adevărat că este implicată ceva tehnologie modernă la mijloc, iar pentru a ajunge la modelul dorit, imaginat, se pleacă de la o bază de date consistentă.
SERVICIU ONLINE
Încercăm să vă spunem de fapt că de curând, în Germania s-a lansat un serviciu foarte interesant la distanţă. Este vorba despre covoare. Oricine doreşte să-şi facă un covor personalizat, poate face desenul, poate alege materialul, culoarea şi dimensiunile prin intermediul internetului. Ceea ce este cu adevărat interesant este că desenul propriu poate fi regăsit în modelul covorului. Asta duce serviciul, lansat pe internet, la un grad înalt de personalizare. Şi totul se face comod, de acasă.
Anke Schürholz, director executiv al firmei Linea Naturale, spune că atâta timp cât pentru mobila de bucătărie, care este dificil de creat, s-a găsit un soft dedicat prin care orice ansamblu poate fi personalizat, de ce ne-ar mira faptul că acum şi clienţii care îşi doresc covoare pot beneficia de un instrument foarte special. Pentru companie prioritară este orientarea către client-service, adică asigurarea îndeplinirii aşteptărilor fiecărui client în cel mai înalt grad.
DE LA TASTE LA COVORUL FINAL
Tranziţia de la virtual la real se face în acest caz prin intrarea în posesie a unei mostre din viitorul covor, astfel se pot constata modul de lucru şi cel de personalizare cu desenele sau culorile vizate de către client.
Clienţii sunt şi consiliaţi prin intermediul internetului. Spre exemplu, primul pas este menţionarea tipului de pardoseală din casă. În funcţie de aceasta se recomandă şi anumite tipuri de ţesături. Apoi, în etapa a doua, se poate alege din peste 100 de materiale diferite pe cel dorit de către client. Se poate opta de la sisal la bambus, lână, fibră de cocos, iută etc., o bază de selecţie creată pentru toate gusturile. Al treilea pas este alegerea tipului de fasonare a marginilor.
Pe tot parcursul programului se poate vizualiza cum ideile clientului s-ar putea materializa. Calculatorul afişează, întotdeauna, preţul pentru orice dimensiune dorită. În scopul de a elimina orice dubii, ultima etapă constă în a stabili de către client dacă ceea ce a comandat într-adevăr se potriveşte interiorului pentru care îşi doreşte covorul. Aşa că firma trimite un eşantion gratuit din viitorul covor. Simplu, nu?
DOTĂRILE ŞI MÂNA DE LUCRU CONTEAZĂ
În urma comenzilor primite de la clienţi, prin intermediul internetului, urmează apoi să se realizeze efectiv fiecare covor în parte. Acest lucru se produce într-un atelier specializat. Acesta este dotat cu maşini de cusut speciale. Ele necesită îndemânare manuală şi experienţă îndelungată, de aceea serviciul lansat pe internet se bazează pe o echipă profesionistă de lucrători. Pentru că acest seriviciu să nu fie întâmpinat cu reticenţă de către clienţii germani, firma pune la dispoziţie, după efectuarea comenzii, o mică mostră de covor.