"Surprizele" pot fi depăşite dacă sunteţi atenţi la căteva aspecte. Entuziasmul reamenajării locuinţei este alimentat de imaginea finală a acestui proces, altfel unul costisitor şi de durată. Spunem asta, pentru că renovarea locuinţei nu este un domeniu lipsit de incidente, costuri suplimentare şi surprize neplăcute, ba dimpotrivă.
Pentru a parcurge acest proces cât mai precaut trebuie să aveţi în vedere câţiva paşi simpli şi de mare ajutor, care nu necesită mult timp şi implicare fizică din partea dumneavoastră.
1 Mai întâi de toate, amploarea proiectului indică sau nu nevoia consultării unui specialist.
· În cazul unei reamenajări parţiale, când etapele sunt simple şi uşor de controlat, luaţi în calcul următorul aspect: la achiziţionarea unor noi piese de mobilier este suficient să vă asiguraţi că transportul şi montarea mobilierului se va face de firma distribuitoare. De cele mai multe ori acest serviciu este asigurat şi puteţi foarte uşor aranja mobilierul în camere după preferinţe şi necesităţi. Încercaţi să faceţi acelaşi lucru şi cu montarea draperiilor sau a corpurilor de iluminat.
· În cazul unui proiect general de renovare, contactarea unui designer sau arhitect este de cele mai multe ori necesară. În majoritatea cazurilor, colaborarea se dovedeşte una fructuoasă de ambele părţi, pregătirea acestuia, cunoştinţele în materie de tendinţe, oferte şi detalii tehnice salvând mult din timpul de documentare pe care l-aţi investi. Mai mult, detaliile de factură economică şi garanţiile prescrise pentru fiecare achiziţie făcută vor putea fi uşor îndosariate şi verificate.
2 Apoi, un pas necesar, fie că e vorba de o reamenajare parţială sau una generală, este acela de etapizare a demersului (intervenţii în sistemul de iluminat şi sanitar, eliminarea igrasiei, schimbarea tâmplăriei, aplicarea izolaţiilor şi finisajelor, aplicarea tapetului, montarea mobilierului, plasarea accesoriilor).
3 Pasul imediat următor este acela de gradare a cheltuielilor în funcţie de priorităţi.
4 Mulţi dintre cei care plănuiesc să realizeze o renovare atribuie un anumit buget întregului proces, însă acesta poate fi depăşit prin luarea în calcul şi a unor costuri neprevăzute ce apar pe tot parcursul renovării. Majoritatea chetuielilor extra se datorează pierderilor de materiale: piatră sau gresie sparte la montaj, material textil pierdut în realizarea draperiilor sau tapiseriei, role de tapet cu model care se repetă şi nu se îmbină perfect pe perete, măsurători greşite pentru ţevi şi piese sanitare, dimensionare greşită în atelier de producţie a pieselor de mobilier realizate la comandă etc.
Toate aceste pierderi pot fi evitate dacă în momentul cumpărării acordaţi atenţie deosebită următoarelor detalii semnificative: dacă firma distribuitoare preia responsabilitatea transportului şi asigură garanţie în timp şi dacă angajaţii pentru diferite servicii au experienţă.
Este bine să întrebaţi în momentul cumpărării dacă mai au pe stoc materiale cu acelaşi model, grosime, proprietăţi. Nu de puţine ori aţi fost nevoiţi să cumpăraţi în plus şi să nu mai găsiţi în nici un magazin. Astfel, o banală întrebare vă poate salva de complicaţii ulterioare.
Materialele şi obiectele (corpurile de iluminat, aparatele electrocasnice) nou introduse în locuinţă ar putea diminua sau creşte cheltuielile de exploatare ale lor. Chiar dacă în momentul achiziţionării obiectele sunt mai scumpe, datorită caracteristicilor eco, acestea vă vor aduce în timp o reducere a consumului de energie. Un alt avantaj al vremurilor în care trăim îl reprezintă posibilitatea de reciclare completă a acestora după utilizare, unii producători acordând reduceri importante la produsele noi cumpărate în schimbul celor uzate.
FORMĂ NOUĂ DE GARANŢIE
În ţările vestice este tot mai practicată opţiunea de returnare în termen de 30 de zile a obiectelor cumpărate. Astfel se oferă varianta de a încerca produsul, de a-i verifica proprietăţile şi de a-l returna dacă nu sunteţi mulţumit. În România însă, această formă de garanţie este într-un stadiu incipient.
La momentul cumpărării materialelor necesare amenajării, acordaţi atenţie deosebită următoarelor detalii semnificative: dacă firma distribuitoare preia responsabilitatea transportului şi asigură garanţie în timp şi dacă angajaţii pentru diferite servicii au experienţă
Citește pe Antena3.ro