Britanicii se indeparteaza din ce in ce mai mult de traditionalul lor ceai in favoarea altor bauturi calde sau a bauturilor carbogazoase, potrivit unui studiu publicat miercuri de institutul de studii de piata Mintel, transmite AFP.
Vanzarile de ceai englezesc au scazut cu 16%, respectiv 9% in ultimii doi ani, in timp ce acelea de plante au inregistrat o crestere cu 30% intre 2002 si 2004, potrivit acestui studiu realizat pe un esantion de 25.000 de consumatori. Piata globala a ceaiului a scazut cu 12% intre 1999 si 2004, cu o cifra de afaceri in scadere de la 707 la 623 de milioane de lire sterline. Daca 80% dintre britanici raman bautori de ceai traditional, numarul lor scade la 72% pentru tinerii cu varsta intre 15 si 24 de ani. Dimpotriva, 85% dintre persoanele cu varsta peste 65 de ani sunt consumatoare de ceai englezesc. 70% dintre cei chestionati beau ceai de cel putin doua ori pe zi, dar procentul scade la doar 38% pentru cei tineri. "Traditionala ceasca de ceai englezesc este prinsa intr-un adevarat razboi cu cafeaua si are o concurenta din ce in ce mai mare din partea bauturilor carbogazoase, a apei imbuteliate si sucurilor de fructe", spune Ellen Shiels, analist la Mintel. "Pe piata de ceai, cel traditional este concurat de ceaiurile exotice sau medicinale", a adaugat aceasta. Shiels crede ca producatorii trebuie sa faca din ceaiul traditional o bautura din nou la moda. (Cristina Andreea Catana)
Citește pe Antena3.ro