x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Fashion Bvlgari, fascinatia luxului modern - Povestea greceasca a unui imperiu italian

Bvlgari, fascinatia luxului modern - Povestea greceasca a unui imperiu italian

de Catalin Budescu    |    14 Mai 2006   •   00:00
Bvlgari, fascinatia luxului modern - Povestea greceasca a unui imperiu italian

Imperiul Bvlgari a fost cladit de catre Sotirio Bvlgari, un emigrant grec in Italia anului 1879. Provenind dintr-o familie de argintari din satul Epirus, acesta avea sa puna bazele uneia dintre cele mai renumite companii din industria luxului din lume.

Sotirio Bvlgari si-a deschis primul magazin la Roma, in 1894. Cativa ani mai tarziu, in 1905, acesta a ales o alta locatie pe Via Condotti no.10 si care se numea "Magazin de curiozitati si antichitati", avand numele inspirat din romanul lui Charles Dickens. In aceeasi perioada, Sotirio si-a diversificat activitatea, marind colectia de bijuterii si extinzandu-si reteaua de magazine, mai ales in statiuni frecventate de oameni bogati, asa cum este St. Moritz. Ulterior, a decis sa-si perfectioneze arta bijuteriilor si a argintariei, astfel incat s-a concentrat asupra magazinului din Roma.

ACCENTUL PE BIJUTERII. Cei doi fii ai lui Sotirio au preluat de la acesta mestesugul bijuteriilor, iar in 1934 au preluat afacerea, dupa moartea fondatorului. Magazinul din Via Condotti a fost redecorat, in 1934, ajungand sa fie emblema negotului italian, fiind prezentat in Enciclopedia Treccani, cea mai importanta din Italia. Perioada postbelica a avut o importanta deosebita pentru Bvlgari, colectiile de inspiratie greceasca si romana, respectiv din renascentismul italian s-au bucurat de un real succes.

EXPANSIUNEA INTERNATIONALA. In anii ’70, Bvlgari si-a inceput expansiunea internationala, deschizand magazine in New York, Paris, Geneva si Monte Carlo, ajungand la peste 155 de magazine. Bvlgari si-a diversificat si linia de produse. In 1977, primul ceas, Bvlgari-Bvlgari, a fost cel mai mare succes al casei. La inceputul anilor ’90, Bvlgari a continuat diversificarea liniilor. Iar de curand, Bvlgari a intrat si pe segmentul accesoriilor din piele, cu rezultate pozitive, in special pe piata asiatica.

×
Subiecte în articol: high-life bvlgari