x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Mercedes Vito electric intră în producţie!

Mercedes Vito electric intră în producţie!

de Dragos Stoica    |    11 Feb 2010   •   00:00
Mercedes Vito electric intră în producţie!

Mercedes-Benz a dezvăluit, în cadrul întâlnirii EU Competitiveness Council din San Sebastian, care a avut loc între 7 si 9 februarie, un autovehicul comercial uşor electric, creat pe baza modelului Mercedes-Benz Vito. Acesta este primul autovehicul comercial uşor din lume care încorporează tehnologia respectivă la ieşirea din linia de producţie, configuraţia mecanismului fiind exclusiv proiectată ca maşina să ruleze consumând doar energia bateriei.

Acumulatorul, creat pe baza tehnologiei avansate litiu-ion, are un voltaj de 400 V, curent de 16 A şi o capacitate disponibilă de 32 kWh. Modelul Vito electric poate ajunge la 130 de km, dar această valoare poate fi depăşită abordând un stil de şofat adecvat. Motorul electric are o putere maximă de 90 kW. Maximizarea performanţei s-a bazat pe cerinţele clientului: limitarea electronică a vitezei maxime la 80km/h a fost stabilită pentru a satisface nevoile de mobilitate în interiorul şi în afara ariilor urbane.

În ceea ce priveşte siguranţa, toate cerinţele sunt îndeplinite. Toate autovehiculele Vito sunt dotate cu ESP standard şi încorporează ASB şi ASR. Numărul şi tipul airbagurilor corespunde, de asemenea, specificaţiilor lui Vito. Autovehiculul este supus la aceleaşi teste pentru testarea siguranţei pasive. Nu există pierderi în ceea ce priveşte sarcina utilă şi volumul de încărcare, în comparaţie cu modelele Vito convenţionale, deoarece sarcina utilă este crescută cu 900 kg.

În 2010, mai mult de 100 de autovehicule comerciale uşoare Mercedes-Benz Vito vor fi livrate unui număr de 20 de clienţi, majoritatea administratori de flote şi instituţii publice care vor să transporte materiale în zone sensibile în ceea ce priveşte mediul înconjurător, cu emisii zero de CO2 şi cu zgomot redus. Astfel, scenariile presupun, în general, parcurgerea unor distanţe scurte şi opriri dese în zonele urbane. Pentru următoarea etapă a fost plănuită producţia altor 2.000 de autovehicule.

×
Subiecte în articol: auto