x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Suplimente Jurnalul Old Italience la sosea cu o "inima" noua

Italience la sosea cu o "inima" noua

17 Iun 2004   •   00:00
Italience la sosea cu o "inima" noua

AUTO

Alfa Romeo 156 si Alfa Romeo 147 se comporta foarte bine cu noul motor diesel Multijet, de 1,9 litri, dezvoltat din sistemul Common Rail, inventat de constructorul italian de masini Fiat.
CATALIN FAINISI

Masinile italiene au avut mereu ceva aparte. Chiar daca nu poseda multitudinea de sisteme si dotari ale "bijuteriilor" germane, acestea au un farmec ce le identifica in lumea automobilului. Acelasi lucru se poate spune despre Alfa Romeo, simbolul sportivitatii si stilului din "Cizma".

CONFORT. Atunci cand urci la volanul Alfei 156, te impresioneaza interiorul, care imbina sportivitatea cu eleganta. Sase airbag-uri frontale si laterale pentru sofer si pasagerul din fata, plus doua pentru cap, care protejeaza toti ocupantii masinii sau sistemul de control al stabilitatii VDC, se adauga la gama de echipamente de siguranta.

ECONOMIE. La dotarile excelente se adauga comportamentul sportiv, in ciuda motorului diesel de 1,9 litri Multijet, de 140 de cai putere. Viteza maxima oferita de 156 este de 209 km/h, lucru greu de realizat insa, in conditiile drumurilor din Romania. Un aspect pozitiv al acestui model este consumul foarte bun de combustibil, media fiind de 5,9 litri/100 km. Cu toate acestea, masina este mai zgomotoasa, iar reprizele se realizeaza destul de greu, chiar daca dispune de o cutie de viteze cu 6 trepte (pentru gabaritul sau s-ar fi potrivit mai mult motorul 2,4 litri JTD, care echipeaza Alfa 166).

POZITIV. Spre deosebire de Alfa Romeo 156, sora sa mai mica, 147, da impresia ca motorul Multijet se muleaza perfect pe caroseria sa. Masina este foarte fasneata si ajunge fara probleme la 210 km/h (peste viteza declarata de constructor - 206 km/h), in conditiile in care consumul este identic cu al celuilalt model.

Multijet, un motor ambitios

In constructia motorului diesel Multijet, Fiat, inventatorul sistemului Common Rail, utilizeaza preinjectoare care ridica presiunea si temperatura in cilindri, astfel incat sa permita o combustie mai graduala. Sistemul dezvoltat de Fiat Auto asigura un control mai precis al presiunii (1.400 bari) si temperaturii in camera de combustie, o putere mai mare (103 kW), precum si un consum redus de combustibil (6,0 litri/100 km la 120 km/h si 7,5 litri/100 km la 150 km/h).
×